Volkswagen elnöke, Bernd Pischetsrieder először ismerte el, hogy téves koncepción alapult a Phaeton luxusmodell megépítése.
A modell eladásai azért maradnak el a tervezettől, mert nem eléggé össze nem téveszthető, jelentette ki a vezető a Car brit magazinnak. Hibás döntésnek bizonyult a luxusmodellt konvencionális limuzin formájában megépíteni, nyilatkozta Pischetsrieder.
2003-ban a VW mindössze 6 ezer Phaeton modellt adott el és ezzel messze elmaradt a kitűzött céltól. Az idei évre 15 ezer Phaeton eladásával számolt korábbi terveiben a Volkswagen. A típus 2000-ben jelent meg a piacon.
Az üzemi tanács és a részvényesek érdekvédelmi szervezete már számos alkalommal bírálta a Volkswagen által követett luxusmodell-politikát, ami alatt elsősorban a Phaeton programot kell érteni. A bírálók szerint a Volkswagennek a megfizethető kategóriájú modellek gyártására kellene összpontosítani energiáit. A Drezdában készülő típust természetesen tovább gyártják.
A Volkswagen gyászos eredménnyel indult az idei évnek. Az első negyedévben adózott eredménye 90 százalékkal 26 millió euróra esett vissza. A Volkswagen márkacsoport, közöttük a Golf, a Passat és a Phaeton veszteségbe csúszott. A veszteségtől csak a pénzügyi tevékenység eredménye óvta meg az autógyártót.(MTI)
Bukásnak bizonyult a Volkswagen Phaeton
Volkswagen elnöke Bernd Pischetsrieder először ismerte el, hogy téves koncepción alapult a Phaeton luxusmodell megépítése.