3p

Az egyik képről a spagettiwestern királyaként aposztrofált Gianni mosolyog, a másikon neves politikusaink egyike van népmesei háttérbe helyezve, Arafat pedig a Mastercard új arcaként jelenik meg a Bulvária névre keresztelt kiállításon. A megnyitón az mfor.hu is részt vett.

"Soha nem akartunk állást foglalni, mindössze tükröt állítunk a médiának" - fogalmazott a két médiaművész, Fabricius Gábor és Kollmann Áron a Bulvária nevű kiállítás megnyitóján. Az egyedülálló tárlathoz az ihletet az elmúlt három év színes, bulváros hírei szolgáltatták, ezeket dolgozták fel a reklámterületen tevékenykedő szakemberek. A Republic of Art Advertising&Branding (ROA) ügynökség - melynek Fabricius Gábor a kreatív igazgatója - galériája az első olyan hazai kezdeményezés, amely a média szerepével, felelősségével foglalkozik a megváltozott médiatérképen.

Az együttgondolkodásra sarkalló képeken hazai és külföldi celebritások jelennek meg, nem mindennapi pózban és környezetben. A stencilező technikán alapuló megoldás révén a bulvársajtó hasábjairól ismerős sztárokat és magát a bulvár fogalmát is magasabb szintre szerették volna emelni a készítők. "Pillanatképeket próbáltunk megfogni" - mondta Kollmann Áron, a 2Republic ügyvezető igazgatója. Ennek köszönhető, hogy az egyik alkotáson a Palik-Marsi páros látható egy éppen elcsattanó csók közben, míg egy másik képen Szellő István olvas híreket fekete fehér csíkos háttérben - amely a televízió vibráló hatását jelképezi -, közelében az elmaradhatatlan fél pohár vízzel. A celebek közt találkozhatunk Németh Kristóffal is, akinek jelenlegi tevékenységét Kollmann szerint nagyon jól érzékelteti a Németh arcképével megjelenített sörmárka. A készítők szerint vizuálisan ez az egyik legerősebb alkotás.

Bulvária megnyitójára Kiszel Tündét és az index főszerkesztőjét, Uj Pétert kérték fel a szervezők, a zenét az est során "Dévényi Tibi bácsi" szolgáltatta. A mediatizált sztároktól hemzsegő parti két helyszínen, az Arany János utca 10-ben és az átellenben lévő étteremben zajlott, utóbbit a média által felkapott Gianni üzemelteti. A galériákat az Oscar díjkiosztókról ismerős, stílusos vörös szőnyeg kötötte össze.

Vörös szőnyeg fogadta Bulvária alattvalóit

A Republic of Art-nak nem ez az első meghökkentő kezdeményezése, az ügynökség három éve feszegeti a média, a szociológia és a pszichológia határait. A most megjelent kiállításhoz Sztáraudit 2006 néven egy felmérés is kapcsolódik, amelyben arra keresték a választ a ROA és a Free Association munkatársai, hogyan viszonyulnak az emberek a hírességekhez. Az 500 fős reprezentatív kutatásban a médiasztárok mellett olyan jeles üzletemberek is szerepeltek, mint Demján Sándor, Straub Elek vagy Somody Imre. Ugyan a gazdasági élet jeles képviselői a celeb-felmérésbe bekerültek, a bulvársajtó nem emelte őket olyan magasságokba, hogy a kiállítás szereplői közt is viszont lássuk őket.

A kiállítás április 10-től tekinthető meg a Republic Galériában.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!