2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az USA-ban egy tanulmány annak járt utána, mely márkákra asszociálnak az emberek George W. Bush és kihívója, John Kerry neve hallatán. Az elemzők felhívják a figyelmet: a két versengő fél nevét a kampánystábnak ugyanúgy el kell adnia, mint egy mosóporét.

Az USA-ban egy tanulmány annak járt utána, mely márkákra asszociálnak az emberek George W. Bush és kihívója, John Kerry neve hallatán. Az elemzők felhívják a figyelmet: a két versengő fél nevét a kampánystábnak ugyanúgy el kell adnia, mint egy mosóporét.

A WPP csoport által készített tanulmány szerint Bush neve hallatán elsőként a Dunkin Donutsra, a Fordra és az IBM-re gondolnak az emberek. Szakértők ezt azzal magyarázzák, hogy Bush már régóta ismert, a közvéleményben kialakult róla a tapasztalt vezető személyiségének képe, és ezért hozzák őt tradicionális, nagy hagyományokkal rendelkező márkanevekkel összefüggésbe.

Kerryről ezzel szemben relatív új, az amerikai hagyományokban nem olyan mélyen gyökerező márkák - Starbucks, Apple, BMW - jutottak az emberek eszébe. "A tanulmány eredménye is azt bizonyítja: Kerrynek arra kell törekednie, hogy jelenleg még némileg háttérbe szorított nevét kemény munkával az erős márkák sorába emelje fel" - idézi a Süddeutsche Zeitung Allen Andersont, a Landor Associates marketingcég munkatársát.

A két versngő fél nevének imázsa közötti különbséget a kutatók egy másik példával is illusztrálták: a Bushról a Budweiser Lightre, Kerryről a Heinekenre asszociáltak az emberek. "Természetesen ez a megállapítás kissé könnyelmű, és nem szabad túlontúl nagy jelentőséget tulajdonítani neki" - tette hozzá Anderson.

A tanulmány arról nem szólt, hogy az elnöki székért folyó versenyben - imázs tekintetében - mely kandidáló fél vezet, viszont hangsúlyozta: még nagyon sok bizonytalan választó van, azok bármelyikük javára eldönthetik a versenyt.

"Ha Kerry nyerni szeretne, oly módon kell népszerűvé tennie nevét a szélesebb tömegek előtt, hogy közben ne veszítse el imázsának azt a részét, ami egyedivé teszi. Emellett az is igaz, hogy ha a választók valakit egyszer már besoroltak valakit valahova, akkor nagyon nehéz ezt a képet kiverni a fejükből" -tette hozzá Anderson.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!