Az USA-ban egy tanulmány annak járt utána, mely márkákra asszociálnak az emberek George W. Bush és kihívója, John Kerry neve hallatán. Az elemzők felhívják a figyelmet: a két versengő fél nevét a kampánystábnak ugyanúgy el kell adnia, mint egy mosóporét.
A WPP csoport által készített tanulmány szerint Bush neve hallatán elsőként a Dunkin Donutsra, a Fordra és az IBM-re gondolnak az emberek. Szakértők ezt azzal magyarázzák, hogy Bush már régóta ismert, a közvéleményben kialakult róla a tapasztalt vezető személyiségének képe, és ezért hozzák őt tradicionális, nagy hagyományokkal rendelkező márkanevekkel összefüggésbe.
Kerryről ezzel szemben relatív új, az amerikai hagyományokban nem olyan mélyen gyökerező márkák - Starbucks, Apple, BMW - jutottak az emberek eszébe. "A tanulmány eredménye is azt bizonyítja: Kerrynek arra kell törekednie, hogy jelenleg még némileg háttérbe szorított nevét kemény munkával az erős márkák sorába emelje fel" - idézi a Süddeutsche Zeitung Allen Andersont, a Landor Associates marketingcég munkatársát.
A két versngő fél nevének imázsa közötti különbséget a kutatók egy másik példával is illusztrálták: a Bushról a Budweiser Lightre, Kerryről a Heinekenre asszociáltak az emberek. "Természetesen ez a megállapítás kissé könnyelmű, és nem szabad túlontúl nagy jelentőséget tulajdonítani neki" - tette hozzá Anderson.
A tanulmány arról nem szólt, hogy az elnöki székért folyó versenyben - imázs tekintetében - mely kandidáló fél vezet, viszont hangsúlyozta: még nagyon sok bizonytalan választó van, azok bármelyikük javára eldönthetik a versenyt.
"Ha Kerry nyerni szeretne, oly módon kell népszerűvé tennie nevét a szélesebb tömegek előtt, hogy közben ne veszítse el imázsának azt a részét, ami egyedivé teszi. Emellett az is igaz, hogy ha a választók valakit egyszer már besoroltak valakit valahova, akkor nagyon nehéz ezt a képet kiverni a fejükből" -tette hozzá Anderson.
(Menedzsment Fórum)
Bushról a Ford, Kerryről az Apple jut a választók eszébe
Az USA-ban egy tanulmány annak járt utána, mely márkákra asszociálnak az emberek George W. Bush és kihívója, John Kerry neve hallatán. Az elemzők felhívják a figyelmet: a két versengő fél nevét a kampánystábnak ugyanúgy el kell adnia, mint egy mosóporét.