2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre kevesebb felhasználó barangol a világhálón. Egy frissen publikált felmérés szerint szerint a felhasználók többsége vagy közvetlenül begépeli a kívánt URL-t vagy bookmarkból hívja elő kedvenc oldalait.

Míg korábban a netezés szinonímájaként használták a szörfölést, ez mára egyre kevésbé igaz. Egy most közzétett felmérés adatai azt mutatják, hogy mára a nethasználók 64 százaléka közvetlen navigációval érkezik a honlapokra, míg egy éve még csak 53 százalékuk tett így.

Az okok között a szakemberek a piac érettebbé válását említik. Figyelemre méltó ugyanakkor az, hogy a felhasználók egyre jobban tudják, hova kívánnak menni, nem jelenti azt, hogy csökkent volna a keresőprogramok használata, sőt – a 2001-es 8 százalékhoz képest 2002-ben a felhasználók 13 százaléka érkezett keresőmotorról a webhelyekre. Csökkenés csak a linkről linkre navigálásnál tapasztalható.

Geoff Johnston, a WebSideStory StatMarket divíziójának alelnöke szerint az emberek úgy kezelik a hálót, mint egy könyvtárat, és előbb a katalógust nézik át az összes könyv helyett. Az internet kezdeti éveiben a felhasználókat elszédítette az információbőség, ma azonban céltudatosan használják, és nem böngésznek, tehát a webhely tulajdonosoknak ma már értékes tartalommal kell magukhoz vonzani a látogatókat.

A keresőprogramokat is nemcsak többen használják, hanem jobban is. Sok felhasználó már ott felveszi a „kedvencek” közé, hogy aztán később közvetlenül onnan látogasson el a webhelyre – emiatt is nőtt a közvetlen navigáció aránya. Johnston az érett tévézésből vett hasonlatot: Az ember egy idő után ráun a csatornáról csatornára ugrálásra, arra a műsora áll rá, amelyikre kíváncsi.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!