3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Osztrák Vasút (ÖBB) számára fontos a magyar piac, a Rail Cargo Hungaria (RCH) révén a magyar vasúti árufuvarozási piac 80 százalékát uralja a cég, és arra törekszik, hogy ezt stabilan megőrizze, növelje, a tevékenységet nyereségessé tegye - hangsúlyozta Christian Kern, az ÖBB Holding AG vezérigazgatója egy csütörtöki háttérbeszélgetésen Budapesten.

Az ÖBB célja Közép-, és Dél-Kelet-Európa területén a piacvezető pozíció megszerzése a vasúti árufuvarozásban, 2013-14-ben nyereségessé válni, és ehhez partnereket keres - tette hozzá az ÖBB vezérigazgatója.

Kérdésre válaszolva Christian Kern spekulációnak nevezte, hogy a Rail Cargo Hungaria tulajdonosi szerkezetének megváltoztatásán gondolkodnak. Azt elismerte, hogy különböző szinteken folynak egyeztetések a társaságról, főleg az együttműködésről, de üzletrész eladása sehol sem került szóba.

A vezető hangsúlyozta az együttműködés fontosságát MÁV-val és a magyar vasúti piac szereplőivel, s úgy értékelte, hogy jó kapcsolat alakult ki a MÁV Zrt.-vel.

Határozottan kijelentette: nem gondolkodnak azon, hogy visszavonuljanak a magyar piacról, az eddigi intézkedéseik révén a Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél már látszanak bíztató tendenciák, de a magyar vasúti árufuvarozás és logisztika piacán még mindig nincs növekedés.

Kérdésre válaszolva az ÖBB vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-val hosszú távú megállapodásra szeretnének jutni például a vontatásról, karbantartásról, javításról, mert magas fokú kompetenciával rendelkező munkavállalókat találtak ezen a területen. Elképzelhetőnek nevezte, hogy megfelelő ajánlat esetén más európai országban végeztetett javítást is akár a MÁV-Gépészethez hoznák, illetve a vonatatási megrendelést növelnék.

Elhangzott, hogy az idén 30 millió eurót szeretnének Magyarországon befektetni, egyrészt itt gyártatnának kocsikat a Tiszavas Kft.-nél, informatikai fejlesztéseket végeznének, illetve a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ Kombiterminálban ruháznának be.

Határozottan cáfolta Christian Kern, hogy a magyar vasút helyett más útvonalat választanának az áruk továbbítására, példaként említette, hogy korábban Ukrajnából Szlovákián keresztül vitték Ausztriába a vasércet, ezt azonban az idén már a magyar vasúthálózaton viszik át.

A létszámra vonatkozó kérdésre válaszolva elhangzott, hogy az Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél 2011-ben 145 főt érinthet a létszámleépítés, de számukra is igyekeznek munkalehetőséget találni, például a MÁV-val való együttműködésben.

A Rail Cargo Hungaria Zrt. tájékoztatása szerint 2010-ben az Rail Cargo Ausztria Csoport 353,2 millió euró veszteséggel zárt, amihez a magyar cég 69,4 millió euró hiánnyal járult hozzá, beleértve az átszervezéssel járó egyszeri kiadásokat is. Az egyszeri ráfordítást leszámítva a működési veszteség 29,4 millió euró volt tavaly a Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél.

Az Rail Cargo Hungaria 2010-ben 259,6 millió euró bevételt ért el a 2009. évi 222,3 millió euróval szemben. Tavaly 35,4 millió tonna árut fuvarozott, ami némi növekedés a 2009. évi 31,9 millió tonnához képest, az idén 33,7 millió tonna továbbításával számolnak.

A tervek szerint 2011-ben a Rail Cargo Hungaria árbevétele 77,3 milliárd forint, 281 millió euró lehet, a ráfordítás pedig elérheti a 81,1 milliárd forintot, 295 millió eurót, így feleződik az idén a tavalyi veszteség.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!