Az ÖBB célja Közép-, és Dél-Kelet-Európa területén a piacvezető pozíció megszerzése a vasúti árufuvarozásban, 2013-14-ben nyereségessé válni, és ehhez partnereket keres - tette hozzá az ÖBB vezérigazgatója.
Kérdésre válaszolva Christian Kern spekulációnak nevezte, hogy a Rail Cargo Hungaria tulajdonosi szerkezetének megváltoztatásán gondolkodnak. Azt elismerte, hogy különböző szinteken folynak egyeztetések a társaságról, főleg az együttműködésről, de üzletrész eladása sehol sem került szóba.
A vezető hangsúlyozta az együttműködés fontosságát MÁV-val és a magyar vasúti piac szereplőivel, s úgy értékelte, hogy jó kapcsolat alakult ki a MÁV Zrt.-vel.
Határozottan kijelentette: nem gondolkodnak azon, hogy visszavonuljanak a magyar piacról, az eddigi intézkedéseik révén a Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél már látszanak bíztató tendenciák, de a magyar vasúti árufuvarozás és logisztika piacán még mindig nincs növekedés.
Kérdésre válaszolva az ÖBB vezérigazgatója elmondta, hogy a MÁV-val hosszú távú megállapodásra szeretnének jutni például a vontatásról, karbantartásról, javításról, mert magas fokú kompetenciával rendelkező munkavállalókat találtak ezen a területen. Elképzelhetőnek nevezte, hogy megfelelő ajánlat esetén más európai országban végeztetett javítást is akár a MÁV-Gépészethez hoznák, illetve a vonatatási megrendelést növelnék.
Elhangzott, hogy az idén 30 millió eurót szeretnének Magyarországon befektetni, egyrészt itt gyártatnának kocsikat a Tiszavas Kft.-nél, informatikai fejlesztéseket végeznének, illetve a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ Kombiterminálban ruháznának be.
Határozottan cáfolta Christian Kern, hogy a magyar vasút helyett más útvonalat választanának az áruk továbbítására, példaként említette, hogy korábban Ukrajnából Szlovákián keresztül vitték Ausztriába a vasércet, ezt azonban az idén már a magyar vasúthálózaton viszik át.
A létszámra vonatkozó kérdésre válaszolva elhangzott, hogy az Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél 2011-ben 145 főt érinthet a létszámleépítés, de számukra is igyekeznek munkalehetőséget találni, például a MÁV-val való együttműködésben.
A Rail Cargo Hungaria Zrt. tájékoztatása szerint 2010-ben az Rail Cargo Ausztria Csoport 353,2 millió euró veszteséggel zárt, amihez a magyar cég 69,4 millió euró hiánnyal járult hozzá, beleértve az átszervezéssel járó egyszeri kiadásokat is. Az egyszeri ráfordítást leszámítva a működési veszteség 29,4 millió euró volt tavaly a Rail Cargo Hungaria Zrt.-nél.
Az Rail Cargo Hungaria 2010-ben 259,6 millió euró bevételt ért el a 2009. évi 222,3 millió euróval szemben. Tavaly 35,4 millió tonna árut fuvarozott, ami némi növekedés a 2009. évi 31,9 millió tonnához képest, az idén 33,7 millió tonna továbbításával számolnak.
A tervek szerint 2011-ben a Rail Cargo Hungaria árbevétele 77,3 milliárd forint, 281 millió euró lehet, a ráfordítás pedig elérheti a 81,1 milliárd forintot, 295 millió eurót, így feleződik az idén a tavalyi veszteség.
MTI