2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német szövetségi bíróság minapi ítélete szerint a lila oly mértékben a Milka-csokoládé lényegi jellemzőjévé vált, hogy más élelmiszeripari konszern nem használhatja csomagolásain a színt. A döntés a Milkát gyártó Kraft Foods és egy kekszgyártó cég vitáját zárta le.



A Kraft Foods azután perelte be a Verdener keksz és ostyagyárat, hogy az egyik termékének csomagolásán a lilát használta alapszínként, számol be a Der Spiegel.

A bíróság indoklásában elismeri: normális esetben a csomagoláson használt színt egyetlen márka védjegyeként sem lehet bejegyeztetni, azt nem lehet egy brandre való utalásként érteni. A Milka viszont kivételes elbírálásban részesül, mivel egy felmérés szerint a fogyasztók 90 százaléka a lila szín láttán automatikusan a Milka-csokira asszociál, állítja a bíróság.

A Kraft Foods egyébként még 1901-ben hozta forgalomba az első Milka csokit, igaz, akkor még egy valós, fekete-fehér tehén virított a csomagoláson. A híressé vált lila tehén csupán 1973 óta dísziti a Milka-csokikat. A siker láttán a Kraft Foods 1995-ban jegyeztette be csokoládé-termékeinek márkaszíneként a lilát.

Az ítéletet a Verdener nemtetszéssel fogadta: képviselőjük szerint ez alapján a nagy konszernek a jövőben feloszthatják egymás közt az egész színpalettát.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!