A Kraft Foods azután perelte be a Verdener keksz és ostyagyárat, hogy az egyik termékének csomagolásán a lilát használta alapszínként, számol be a Der Spiegel.
A bíróság indoklásában elismeri: normális esetben a csomagoláson használt színt egyetlen márka védjegyeként sem lehet bejegyeztetni, azt nem lehet egy brandre való utalásként érteni. A Milka viszont kivételes elbírálásban részesül, mivel egy felmérés szerint a fogyasztók 90 százaléka a lila szín láttán automatikusan a Milka-csokira asszociál, állítja a bíróság.
A Kraft Foods egyébként még 1901-ben hozta forgalomba az első Milka csokit, igaz, akkor még egy valós, fekete-fehér tehén virított a csomagoláson. A híressé vált lila tehén csupán 1973 óta dísziti a Milka-csokikat. A siker láttán a Kraft Foods 1995-ban jegyeztette be csokoládé-termékeinek márkaszíneként a lilát.
Az ítéletet a Verdener nemtetszéssel fogadta: képviselőjük szerint ez alapján a nagy konszernek a jövőben feloszthatják egymás közt az egész színpalettát.
(Menedzsment Fórum)
Csak a Milka-csoki lehet lila
A német szövetségi bíróság minapi ítélete szerint a lila oly mértékben a Milka-csokoládé lényegi jellemzőjévé vált, hogy más élelmiszeripari konszern nem használhatja csomagolásain a színt. A döntés a Milkát gyártó Kraft Foods és egy kekszgyártó cég vitáját zárta le.