Az eredmények szerint minél rövidebb a tárgymezőbe tartozó tartalom, és minél magasabb a hyperlinkek száma, annál kedvezőbb lesz a kinyitási, illetve az átkattintási ráta.
A tanulmány készitői a tárgymező tartalma szerint két csoportot állapítottak meg: a 0-49 karakter hosszúságú, illetve az 50 karakterszám feletti kategóriát. A 0-49 karakterszámú tárgymezővel rendelkező leveleket 12,5 százalékkal több potenciális ügyfél nyitotta ki, mint az ennél hosszabb e-maileket. Ennél is érdekesebb, hogy az átkattintási ráta 75 százalékkal volt magasabb az első kategóriában, mint a másodikban.
A 25 vagy ennél több hyperlinket tartalmazó levelek felbontási aránya 12 százalékkal bizonyult magasabbnak a 25-nél kevesebb hyperlinkkel ellátott levelek olvasási arányánál. Ha több link van a szövegben, 29 százalékkal többen nézik meg az azok mögött álló weboldalakat. Loren MacDonald az EmailLab-tól úgy véli, minél több átkattintási lehetőséget kínál a szöveg, annál nagyobb esély van rá, hogy valamelyik link találkozik az olvasó érdeklődésével.
A hagyományos postai levelezéssel ellentétben az e-mailek mérete nem tűnik meghatározónak a felbontási arányok terén, bár a 20-79 KB méretű levelek felbontási és átkattintási rátája hajszállal magasabb volt a 3-19 KB közöttiekénél.
Az e-mail marketinggel foglalkozó szakemberek számára az eredmények tehát azt mutatják, hogy a levelek tárgyát minél rövidebbre kell fogni. A rövid szöveg szinte minden levelezőprogram használata esetén teljes egészében látszik, sőt megértése is könnyebb, gyorsabb. Nem szabad megfeledkezni természetesen arról sem hogy a levél tartalma, a szövegösszefüggés is igen fontos. A sikeresség nagyban függ attól, kiknek küldjük el a levelet, illetve hogy milyen tartalommal bír. Egy ingyenes ajándékot kínáló levél jóval kedvezőbb fogadtatásra talál, mint egy ezer dolláros cikket népszerűsítő reklám e-mail, emlékeztet az eMarketerben megjelenő tanulmány.
(Menedzsment Fórum)
Csak a rövid dm leveknek van esélyük a túlélésre
Az e-mail marketing megoldásokat kínáló EmailLabs felmérést végzett annak a kérdésnek a megválaszolására, hogyan kerülhetik el a dm küldemények az elektronikus kukát.