Egy most publikált angol felmérés szerint azok a vállalatok, melyek költenek a munkatársak fejlesztésére hatékonyabb működést érhetnek el nehéz időszakokban is. Arról nem is beszélve, hogy a képzések és a tréningek növelik a munkatársak motivációját, amely elengedhetetlen a krízis eredményes kezelésében, állítja a Cranfield School of Management tanulmánya.
A kutatás készítői 1100, a toborzásért és a képzésekért felelős vállalati HR-vezetőt kérdeztek meg, és nyolcvan százalékuk mondta azt, hogy a meglévő kollégák képességeinek fejlesztése sokkal többet ér, mint olyan emberek hozni a céghez, akik elvileg rendelkeznek a vállalat számára szükséges készségekkel. 40 százalékuk azt tapasztalta, hogy a képzés költségei ellenére pénzt tudtak megtakarítani a tréningeknek köszönhetően.
A leginkább sikeres szervezetek a kutatás szerint jellemzően formális képzési irányelveket alkalmazva fejlesztik a munkatársaikat és képzik a tehetséges fiatalokat, míg a legkevésbé sikeres cégek elhanyagolták a tréningeket vagy legfeljebb ad hoc módon tartottak ilyet. Hozzá kell tenni, hogy mindezek ellenére csupán a munkaadók egyharmadának lefektetett képzési stratégiája.
Dr. Emma Parry a kutatás egyik vezetője szerint a cégek egy része szakmailag nincs felkészülve a válság kezelésére. Így számukra az ehhez szükséges tudás megszerzése nagyon fontos lehet, ha tényleg át szeretnék a következő éveket vészelni, hiszen a hatékony működésnek és a megtakarítások elérésének is speciális módszerei vannak. Természetesen egy nehezebb időszakban az adott időszaknak megfelelő képzéseket kell igénybe venni.
A hatásos tréningek a szakértők szerint több eredménnyel is kecsegtetnek, így a kutatás tapasztalatai szerint csökken a munkahelyi fluktuáció, és gyakori hiányzások ellen is hatékony eszköznek bizonyult. Többek között a fenti okoknak is köszönhetően a tréningeket okosan használó cégeknél javult a hatékonyság és növelni tudták a vevői elégedettséget is.