2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdasági tárca tervei nem váltak valóra: nem minden főúton, csak a tranzitutakon lesz kötelező a sztrádamatrica. A minisztérium úgy látja, hogy lehetetlen bevezetni a főutakon is kötelező sztrádamatricát - közölte a Népszabadság.

Fellélegezhetnek a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik üzembentartói. A gazdasági tárca ugyanis a jelek szerint lemondott arról a tervéről, hogy az autópályák után az ország valamennyi autóútját és állami kezelésű főútját is fizetőssé teszi a kamionok számára - írja a Népszabadság. A matricás díjrendszer kiterjesztése továbbra sem került le a napirendről, de január helyett előreláthatólag márciusra, esetleg áprilisra csúszik. Az előkészítés és az egyeztetés ugyanis hónapokat vehet igénybe.

A közúti közlekedésről szóló törvény módosításának kormány elé kerülő tervezetében a valamennyi főút fizetővé tételét szorgalmazó elképzelés helyét a forgalmi igényekhez rugalmasan igazítható megoldás vette át. Ez azonban lényegében nem más, mint a korábban kritizált fizetős tranzitút-rendszer kijelölése. A régi-új elképzelés szerint a tehergépkocsival csak autópálya-matricával használható utak listáját a kormány vagy a gazdasági tárca rendeletben határozná meg. A tranzitutak végleges kijelölésére azonban egyelőre várni kell.

A szaktárca a visszakozással komoly bevételekről mond le: az összes autóút és valamennyi egy, kettő, illetve három számjeggyel jelölt út kamionok számára fizetőssé tételétől az ideinél mintegy húsz százalékkal több sztrádamatrica eladását remélték. Úgy számoltak: a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikra az idén várt 2,5 millió után, jövőre már mintegy hárommillió címkét váltanak majd. A tehergépkocsik így a 2006-os tervekben szereplő tízmilliárd forint után 2007-ben 12 milliárdhoz juttatták volna az útpénztárt - írja a Népszabadság.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!