"A reptérfejlesztés nemcsak utasterminál-bővítést, cargo-bázis-építést és a reptéri szolgáltatások minőségének javítását jelenti. Ide tartozik a repülőtér gurulóút-hálózatának kevésbé látványos bővítése is. Ez azonban nem lesz észrevétlen utasaink számára: több gépet tudunk fogadni, melyek még nagyobb pontossággal fognak közlekedni" - mondta Stewart Wingate, a Budapest Airport kijelölt vezérigazgatója.
A kapacitásnövelésen túl a beruházás legfontosabb előnye, hogy minimálisra csökkenthető a reptér zajterhelése a XVII. kerület felett. "A beruházás nyomán megnő az 1-es pálya kapacitása, így tehermentesíteni lehet az északi, 2-es pályát és minimálisra csökkenthető a pálya végénél fekvő Rákoshegy feletti zajterhelés" - tette hozzá Stewart Wingate.
A beruházást 2005 szeptemberében kezdte meg a Budapest Airport. Az építés október végére befejeződött, és most tavaszra készültek el a gyorsleguruló út fény- és vezérléstechnikai munkái.