Hiába nő folyamatosan a légiutas-forgalom a Liszt Ferenc Repülőtéren és hiába indulnak újabb és újabb városokba repülőjáratok, a Malév bedőlése után mostanra a földi kiszolgáló cég került komoly bajba.
A tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2016. januárjától külső szakértők és a Malév GH bevonásával átvilágítást végzett a társaságnál - derül ki Fónagy János államtitkár írásbeli válaszából, melyet Staudt Gábor képviselő "Kit terhel majd a felelősség, ha a Malév Ground Handling Zrt. csődbe kerül, és mit mondanak majd annak a 400 embernek, akinek ezzel megszűnhet a munkahelye?” című kérdésére adott. Az átvilágítás során feltárták, hogy jelenlegi formájában csak jelentős veszteségek mellett tud működni a cég, ezért reorganizációs terv készült. A vagyonkezelő ugyanakkor más lehetőségeket, például értékesítést is vizsgál, stratégiai döntés azonban még nem született a kérdésben.
Mindenesetre a honlap szerint 380 főt foglalkoztató cég eredményei távolról sem nevezhetők fényesnek. 2015-ben 4,3 milliárd forintos árbevétellel 604,5 milliós veszteséget termeltek. 2010 óta egyébként mindössze két olyan év volt, amikor sikerült nyereséget felmutatni, 2010-ben 109,3 milliós, 2013-ban pedig egy szerény 19,4 milliós pluszt hoztak össze.
Pedig 2012 óta az árbevétel stabilan 4 milliárd felett alakul, viszont a légiutas-forgalom bővülése ellenére egyre kisebb összeg folyik be a társaság kasszájába.
Ráadásul egymás után 2015 volt a második olyan év, amikor mínuszos volt a cég saját tőkéje, amit a tulajdonosnak tőkepótlás formájában kompenziálnia kell. A helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy tavaly annak ellenére volt 241,7 milliós mínusz a saját tőke soron, hogy 465 milliós tőkepótlás történt. 2013-ban 250, 2012-ben pedig 800 milliót csatornáztak a cégbe.
Székely Sarolta
mfor.hu