Nem véletlen, hogy a televíziós reklámok átlagos időtartama a korábbi 60 másodperces időtartamról a felére csökkent. A szakembereknek sok fejtörést okoz, mennyi információ sűríthető egy félperces reklámba. A fogyasztók, elsősorban a fiatal felnőttek egyre rövidebb időn keresztül koncentrálnak, tanúsítják a felmérések.
Az e-mail marketing terén is más megközelítési módokra van szükség. Egy optimális üzenet hossza 300 szó, pontosabban 250-400 szó lehet, témától függően. Az ennél nagyobb terjedelmű e-mailek nem alkalmasak a célközönség figyelmének fenntartására. Egy termék vagy szolgáltatás bemutatása 300 szóban azonban igen nehéz feladat, azonban a 400 szónál hosszabb marketing leveleket szinte teljesen biztosan a kukába küldi a címzettek többsége.
Az Email Marketing Software cikke szerint ha kevés a helyünk az üzenet felépítésére, először is szólítsuk meg az ügyfeleket. Ne töltsük azonban túl az üzenetet, mivel nem tudhatjuk, kit milyen módon lehet megfogni. Jó megoldás a hyperlinkek alkalmazása, mellyel a részletek iránt érdeklődök betekintést nyerhetnek a plusz információkba.
Ahelyett, hogy a terméket illetve szolgáltatást mutatnánk be aprólékos módon, törekedjünk a fogyasztói bizalom kialakítására. Mindenképpen az olvasó helyébe kell beleképzelnünk magunkat a rövid, lényegre törő, bizalmat ébresztő marketing szöveg kialakításánál.
(Menedzsment Fórum)
Csökken a médiafogyasztók figyelme
Számos tanulmány állítja, hogy a korábbi időszakhoz képest lecsökkent a fogyasztók figyelmének időtartama, derül ki az Email Marketing Software írásából.