2p

A 179 000 üzleti döntéshozó a lakosságnak mindössze 2,2 százalékát teszi ki, pozíciójából fakadóan azonban a hazai fogyasztás legalább 40 százalékát ez a réteg adja.

Ennek a szűk társadalmi rétegnek a fogyasztási szokásait ismerteti a GfK Hungária Piackutató Intézet az 'Üzleti Döntéshozók Médiaanalízise (ÜDMA)' címmel megjelentetett új tanulmány.

Az üzleti döntéshozók körében a legtöbbek által olvasott sajtótermék a HVG, ezt követi a Népszabadság, a Lakáskultúra, a Szép Házak, és a Színes RTV. A vezető tévécsatorna ebben a körben az RTL Klub, nézett még emellett az MTV, TV2, Spektrum és Duna televízió.
Internet-hozzáféréssel a megkérdezettek 82 százaléka rendelkezik, az országos átlag több mint háromszorosa. Itt a növekedés 19 százalékpont az előző, három évvel ezelőtti felméréshez viszonyítva. A legnagyobb mértékű emelkedést az otthoni hozzáférésnél regisztrálták: amíg ugyanis 2000-ben az üzleti döntéshozók 25 százaléka fért hozzá az Internethez otthon, addig tavaly ősszel 51 százalék. A munkahelyi mutató pedig már 73 százalék.

Figyelemre méltó, hogy erőteljesen csökkent a külföldi üzleti útra gyakran indulók aránya, de a belföldi utazások száma is visszaesett. Külföldre a döntéshozók 13, belföldre pedig 24 százaléka utazik rendszeresen. Repülővel szintén kevesebben mennek üzleti útra, mint három évvel korábban.
Az üzleti ebédek a korábbinál szűkebb kört érintenek. Kisebb-nagyobb gyakorisággal most a döntéshozók egyharmada vesz részt üzleti ebéden, szemben az előző felmérés 39 százalékos mutatójával. Nőtt viszont a céges autót egyedül használók aránya, a korábbi 35 százalékról 38 százalékra.

Minden negyedik üzleti döntéshozó háztartásában található tenisz felszerelés, de nem sokkal kisebb a sífelszerelések aránya sem.

A döntéshozó pozícióban levők háromnegyede idősebb negyven évesnél, és csak egynegyedük fiatalabb. A vizsgálatba bevont réteg egynegyede rendelkezik érettségivel vagy még alacsonyabb végzettséggel. Az üzleti döntéshozók közül azonban 37 százalék lakik a fővárosban, és csak 63 vidéken, derül ki a GfK felméréséből.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!