1p

Tavaly 5,5 százalékkal csökkent az új autók eladása az Európai Unióban 2009-hez képest, mivel megcsappant a kereslet a kormányok által támogatott roncsprémium-programok kifutását követően.

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) pénteki közlése szerint Németországban, Európa legnagyobb autópiacán az éves eladás 23,4 százalékkal zuhant. Németországban a roncsprémium-program 2009 végén zárult le.

Az ACEA adatai szerint tavaly decemberben az új autók értékesítése 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban.

A tavalyi év utolsó hónapjában a legnagyobb mértékben Spanyolországban esett az értékesítés, 24 százalékkal. Olaszországban a csökkenés 22 százalék, Nagy-Britanniában 18 százalék volt.

Franciaországban, ahol a roncsprémium-program 2010 végéig volt érvényben, az új autók decemberi eladása csupán 0,7 százalékkal mérséklődött, miközben Németországban 6,9 százalékkal nőtt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!