2011. január 14. 09:24

Tavaly 5,5 százalékkal csökkent az új autók eladása az Európai Unióban 2009-hez képest, mivel megcsappant a kereslet a kormányok által támogatott roncsprémium-programok kifutását követően.

Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) pénteki közlése szerint Németországban, Európa legnagyobb autópiacán az éves eladás 23,4 százalékkal zuhant. Németországban a roncsprémium-program 2009 végén zárult le.

Az ACEA adatai szerint tavaly decemberben az új autók értékesítése 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban.

A tavalyi év utolsó hónapjában a legnagyobb mértékben Spanyolországban esett az értékesítés, 24 százalékkal. Olaszországban a csökkenés 22 százalék, Nagy-Britanniában 18 százalék volt.

Franciaországban, ahol a roncsprémium-program 2010 végéig volt érvényben, az új autók decemberi eladása csupán 0,7 százalékkal mérséklődött, miközben Németországban 6,9 százalékkal nőtt.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.