Az egyesület MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a szakemberek arra igyekeznek megoldást találni az október 30-án Budapesten megrendezendő fórumon, hogy hogyan lehet a veszélyes áruk fuvarozásával kapcsolatos kockázatokat többletköltségek és a vonatok menetidejének növekedése nélkül csökkenteni.
Magyarország vasúti pályahálózatán évente mintegy 40 millió tonna áru halad át, ennek csaknem 15 százaléka, 6 millió tonna minősül veszélyes, például maró, gyúlékony vagy környezetkárosító rakománynak. Jelenleg a vasúti a legbiztonságosabb fuvarozási mód, mert a közúti szabálytalanságok gyakorisága 10 százalék, a vasútiaké 6 százalék - tájékoztatott az egyesület.
Veszélyes áruk vasúti fuvarozása során az elmúlt időszakban nem történt olyan baleset, amely emberek egészségére vagy a környezetre súlyos következményekkel járt volna. Az adatok ugyanakkor azt mutatják, hogy Magyarország ezen a területen még nem érte el az Európai Unió átlagát és az ellenőrzések is arra figyelmeztetnek, hogy tovább kell csökkenteni a meglévő kockázatokat - hívta fel a figyelmet a HUNGRAIL. A 2006-ban Magyar Vasúti Egyesülésként megalakult HUNGRAIL 2012 második felétől kezdve egyesületi formában látja el a hazai vasúti személyszállítási és árufuvarozási ágazat szakmai érdekképviseletét. Húsz tagvállalatának árbevétele eléri az 570 milliárd forintot.
MTI