Az Interactive Advertising Bureau (IAB) és PricewaterhouseCoopers (PwC) elemzése szerint 7,2 milliárd dollár volt az amerikai cégek online reklámköltése a tavalyi évben, 20 százalékkal növekedve a bázisévhet képest.
A negyedik negyedévben 2,2 milliárd dollár volt az Egyesült Államokban online marketingre fordított összeg. A 2002-höz képest ez a teljes évinél még magasabb emelkedést jelent: 38 százalékkal bővült a költés a hasonló időszakhoz mérve. A legalacsonyabb netes reklámköltés egyébként 2001 negyedik negyedévét, és 2002 második negyedévét jellemezte.
Hasonlóan jó eredmény utoljára 2000 utolsó negyedévében volt jellemző a szegmensre, amikor az amerikai társaságok 2,12 milliárd dollárt költöttek internetes marketingre.
A keresőmarketing vagy search engine marketing (SEM) eszközökre fordított összeg 2003-hoz képest 123 százalékkal bővült, és elsősorban ez eredményezte a teljes iparág jelentős növekedését. A teljes online reklámköltés mintegy 30 százalékát a fizetős keresőkből befolyó bevétel tette ki, derül ki az eMarketerben megjelent kutatásból.
Csúcsot döntött az online reklámköltés
Jelentősen bővült az internetes reklámeszközökre fordított összeg az Egyesült Államokban, köszönhetően elsősorban a fizetős keresőknek, derül ki az eMarketer cikkéből.