Szeptemberben 834 új kishaszonjármű került forgalomba, 11,4 százalékkal kevesebb, mint 2011 szeptemberében. Január-szeptemberben a forgalomba helyezett új kishaszonjárművek száma 7,4 százalékkal 8.077-re nőtt.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) hétfőn azt közölte az MTI-vel: továbbra is úgy gondolják, az idén a piac növekedése meghaladja a 2011. évi szintet, és az előrejelzett 10 százalék körül alakulhat.
Az MGE közleményében azt írta: "az első kilenc hónap alapján óvatos örömmel látjuk, hogy a trend - kisebb botlásokkal - a kilábalás felé mutat akkor is, ha a volumen még messze alatta marad annak, ami a szakma fenntartásához a jelenlegi formában elegendő lenne".
A cégek vásároltak
Az újszemélyautó-értékesítés több mint 70 százaléka céges vásárlás, így a kereskedelem számára fontos magánvásárlók továbbra sem kerültek elő. Mivel a cégesgépjármű-piac fokozottan Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el.
Az MGE szerint a motorkerékpár-piac visszaesése az augusztusi minimális növekedés után ismét folytatódott. Éves összehasonlításban mintegy 8 százalék volt a szeptemberi csökkenés.
A nagyhaszonjármű-piac a tavalyi jelentős növekedés után még úgy is 5 százalékkal emelkedett az első kilenc hónapban, hogy szeptemberben 5 százalékkal csökkent. "Ez továbbra is azt jelenti, hogy ez a szegmens a várakozásaink feletti teljesítményt ért eddig el 2012-ben, ami - véleményünk szerint - elsősorban a magyar fuvarozók sikeres külföldi szerepvállalásának köszönhető" - véli az MGE.
Terv a feketegazdaság ellen
Hozzáteszik: sok még a tennivaló a feketegazdaság elleni fellépés terén, az erre vonatkozó javaslataik már a törvényhozók asztalán fekszenek. Remélik, hogy ezek közül néhány elfogadásával folytatódhat a gazdaság fehérítése, így a legális kereskedők és szervizek több munkához juthatnak, és jelentős versenyhátrányuk csökkenhet. "Meggyőződésünk, hogy a magyar gazdaság legnagyobb tartalékai a gazdaság fehérítésében vannak" - jelentik ki a közleményben.
Mint írják, továbbra is kiemelkedően fontos a javító és szolgáltató ágazatokban tapasztalható visszaesés megállítása, a működés stabilizálása és fejlesztése.
Az MGE célja, hogy az anyagi racionalitás, a közlekedés biztonságának garantálása mellett valamennyi legális szereplő megtalálja a helyét a javítói szolgáltatások piacán, a legális szféra erősödhessen, versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön.
MTI