Az 50-50 százalékban állami és magánkézben lévő katari légitársaság 15 milliárd dolláros befektetéssel építi meg a modern repteret. Az 1,7 milliós lakosságú olaj- és gáznagyhatalom a maga 19 százalékos GDP-növekedésével (2010-es adat) a térség meghatározó gazdasági motorja és üzleti központja. Éppen ezért nem meglepő, hogy a 112 repülőgéppel rendelkező légitársaságnál is erőteljes fejlődés tapasztalható.
A Boeing és az Airbus együtt 250 új repülőre rendelkezik megrendelésekkel a Qatar Airwaystől, összesen 50 milliárd dollár értékben. A vállalat ma 14 ezer embert foglalkoztat, de az elkövetkező két évben 50 százalékos munkaerő-növekedéssel számolnak világszerte. Csak idén újabb 14 desztinációt nyitnak, köztük májusban a zágrábit, amely a már meglévő Budapest-Doha járat meghosszabbításaként fog működni.
A jelenlegi dohai reptér az utóbbi években már kicsinek bizonyult az évi 12 milliós utasforgalom lebonyolítására. Az év végén nyíló, 2004 óta épülő új terminál utaskapacitását ezért évi 28 millió utasra tervezték, ám 2015-ig ezt is bővítik, mégpedig évi 50 milliósra. Ezzel már bevallottan a 2022-ben Katarban rendezendő labdarúgó-világbajnoksággal kapcsolatos utasforgalom-növekedésre készülnek. Az utasok kényelméről száz check-in pult, mozgó járdák, ingavasút, valamint egy ötcsillagos szálloda fog gondoskodni.
A leendő reptér 5400 méteres kifutópályájával A-380-as szuperjumbókat is tud majd fogadni, ezekből a nagygépekből egyszerre hatot is ki tudnak majd szolgálni.
MTI