2p

A Rail Cargónak meg kell kezdenie a terjeszkedést Délkelet-Európa irányába azért, hogy növelje piaci részesedését - mondta a Magyar Hírlapnak a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. igazgatóságának elnöke.

Kovács Imre a lap csütörtöki számában közölt interjúban kifejtette: a cégnek növelnie kell piaci részesedését a Törökország felőli és oda irányuló forgalomban. Romániában és Bulgáriában a privatizáció miatt újrarendeződik a piac, ott is erősítenie kell most pozícióját.

A 2008-ban privatizált, osztrák tulajdonú vállalat vezetője szerint a vasúti áruszállításban Európa-szerte átrendeződés zajlik, ebben a helyzetben a jelenlegi piaci részesedés megtartása is jelentős eredmény. A vasút nehezen tud pozíciókat szerezni a közúttal szemben, a gyorsaság és a kiszámítható szolgáltatás azonban hozhat új piacokat.

Az RCH vezetője közölte, a Szlovákiába tervezett széles nyomtávú vasúttól egyelőre nem kell tartani. Az e-útdíjtól sem várnak jelentős átrendeződést. A nemzetközi forgalomban - ami az RCH fuvarjainak a kétharmadát teszi ki - a magyar távolságokat figyelembe véve nem jelentősek a fuvarozók többletköltségei. Másrészt azokban az országokban, ahol már bevezették a használattal arányos útdíjat, jelentéktelen volt az átrendeződés - magyarázta.

A magyar állam tulajdonszerzéséről időnként felröppenő hírrel kapcsolatos kérdésre azt válaszolta: tudomása szerint egyeztetések jelenleg is zajlanak, de ezek leginkább az együttműködésre irányulnak a felek között.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!