Kovács Imre a lap csütörtöki számában közölt interjúban kifejtette: a cégnek növelnie kell piaci részesedését a Törökország felőli és oda irányuló forgalomban. Romániában és Bulgáriában a privatizáció miatt újrarendeződik a piac, ott is erősítenie kell most pozícióját.
A 2008-ban privatizált, osztrák tulajdonú vállalat vezetője szerint a vasúti áruszállításban Európa-szerte átrendeződés zajlik, ebben a helyzetben a jelenlegi piaci részesedés megtartása is jelentős eredmény. A vasút nehezen tud pozíciókat szerezni a közúttal szemben, a gyorsaság és a kiszámítható szolgáltatás azonban hozhat új piacokat.
Az RCH vezetője közölte, a Szlovákiába tervezett széles nyomtávú vasúttól egyelőre nem kell tartani. Az e-útdíjtól sem várnak jelentős átrendeződést. A nemzetközi forgalomban - ami az RCH fuvarjainak a kétharmadát teszi ki - a magyar távolságokat figyelembe véve nem jelentősek a fuvarozók többletköltségei. Másrészt azokban az országokban, ahol már bevezették a használattal arányos útdíjat, jelentéktelen volt az átrendeződés - magyarázta.
A magyar állam tulajdonszerzéséről időnként felröppenő hírrel kapcsolatos kérdésre azt válaszolta: tudomása szerint egyeztetések jelenleg is zajlanak, de ezek leginkább az együttműködésre irányulnak a felek között.
MTI