Tizenöt százalékkal nőtt 2004 második negyedévében a világ személyi számítógép piaca az előző év hasonló időszakához képest. Az előrejelzésekhez képest 1-2 százalékkal több, 39,7 millió PC talált gazdára az év második három hónapjában.
Tavaly a második negyedévben 34,4 millió személyi számítógépet adtak el világszerte. Az egyéni felhasználók körében a digitális média iránti érdeklődés és a gyártók közti árháború kedvező hatásának köszönhetően magas a kereslet, míg az üzleti szegmensben a számítógépes infrastruktúra megújítása lendítette fel a gyártók eladásait, és ezzel a globális PC-piacot.
Az IDC legfrissebb felmérésének adatai azt mutatják, hogy a piacvezető Dell 2003 második negyedévéhez képest kismértékben növelni tudta előnyét legnagyobb riválisával, a Hewlett-Packarddal szemben. A karácsonyi szezonban a HP 16,9 százalékos részesedésre tett szert, míg a Dell 16,3 százalékos eredményt ért el, olvasható a Világgazdaságban.
Dinamikus bővülés a PC-piacon
A vártnál jobb európai kereslet és a kanadai, valamint latin-amerikai forgalom felfutása miatt jelentős forgalomnövekedés jellemzi a PC-piacot, olvasható a Világgazdaságban.