A 2003 végi 200 ezer darab után 2006-ban a digitális fényképezőgépek száma eléri Magyarországon az egymillió darabot - mondta Erdélyi László Attila, a Photo hall ügyvezető igazgatója csütörtökön Budapesten.
Az ügyvezető a Photo hall és a HP Magyarország megbízásából, a TGI Magyarország által a magyar digitális képalkotó piacról készített felmérés eredményeit ismertette. Tavaly Magyarországon mintegy 110-120 ezer digitális fényképezőgépet értékesítettek, ebből 45 ezer volt HP márkájú - mondta Czinege László, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese.
Az ügyvezető szerint 2004-ben összesen mintegy 200 ezer digitális fényképezőgépet értékesítenek a kereskedők Magyarországon, azaz 10 százalékkal bővül a piac. 2005-re újabb 60-80 százalékos piacbővülést vár. A felmérés szerint Magyarországon a legkeresettebb digitális fényképezőgép márkás, egyszerűen kezelhető, nem kerül 60 ezer forintnál lényegesen többe, legalább 3-3,2 megapixeles felbontású és háromszoros optikai zoommal rendelkezik. Tavaly még 80 ezer forintba kerültek az átlagos gépek, az idén az átlagár 60 ezer forintra csökken.
A felmérés szerint a digitális fényképezőgéppel rendelkezők 78 százalékának van személyi számítógépe is, míg a teljes lakosságnak csak 31 százaléka rendelkezik PC-vel. A digitális fényképezőgép tulajdonosok 60 százaléka internetezik és egyharmadának van otthon nyomtatója, a teljes lakosságnak csak 20 százaléka használja a világhálót és 13 százalékának van saját printere.
A felmérés szerint a digitális fényképezőgép tulajdonosok egyharmada készít papírképet digitális fényképeiről, közöttük kicsit magasabb azok aránya, akik ezt nem otthon teszik, hanem szolgáltatóval dolgoztatják ki a képeket. (MTI)
Dinamikusan nő a digitális fényképezőgépek piaca
A 2003 végi 200 ezer darab után 2006-ban a digitális fényképezőgépek száma eléri Magyarországon az egymillió darabot.