Jelentősen erősödhet a jelenleg 150-200 millió forintra becsült online álláshirdetési piac a következő években.
Míg 2003-ban az összes munkaajánlat 80 százaléka a nyomtatott lapokban jelent meg, az idén már 25 százalékos lehet az online munkaajánlatok aránya, 2008-ra pedig várhatóan kiegyenlítődik a nyomtatott és az online álláshirdetések piaca.
Jelenleg több mint húsz olyan oldal található, amely kifejezetten álláshirdetéseket kínál, emellett 80 személyzeti tanácsadó és fejvadászcégnek van munkaajánlatot tartalmazó honlapja. Vári Gergő, a Profession.hu ügyvezetőjének becslése szerint Magyarországon a piaci szegmens 1,5 milliárd forint forgalmat bonyolított 2003-ban.
Breitner Miklós, a HVG Rt. kereskedelmi igazgatója azonban úgy véli, ennél az összegnél jóval több pénzt fordítottak a munkaajánlatok megjelenítésére, hiszen csak a HVG-nek bruttó 1,26 milliárd forintja származott az álláshirdetésekből. Az online munkaajánlatok számának alakulásában tavaly 45-50 százalékos növekedést tapasztaltak a lapnál.
Az erőteljes növekedésben az Internet-penetráció bővülése, és az álláspiacnak az év második felében való feléledése is szerepet játszott.
Breitner Miklós véleménye szerint az online álláshirdetésekből származó bevétel - mely a HVG esetében jelenleg 80-100 millió forint - folyamatosan, de csak lassan növekszik majd a jövőben.
Az Expressz marketingigazgatója, Gombos Péter úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak, hogy nem érzékelhető fejlődés a nyomtatott médiában megjelenő álláspiac tekintetében, miközben érzékelik az internetes piac térnyerését.
Dinamikusan nő a hazai online álláspiac
Jelentősen erősödhet a jelenleg 150-200 millió forintra becsült online álláshirdetési piac a következő években.