A vállalat nyeresége ugyan csökkenést mutat, hiszen a december 31-ével zárult negyedévben 25,8 millió dollárt (részvényenként 28 cent) ért el, szemben a korábbi 34,8 millióval (részvényenként 38 cent). Ugyanakkor ez meghaladta a meglehetősen pesszimista elemzői konszenzust, amely 11 centről szólt.
Az előrejelzésekhez képest kedvezőbb eredmény hátterében az áll, hogy a vállalat vezetői jól mérték fel a piaci lehetőségeket, és a márkaértékét. Történt ugyanis, hogy még a múlt év novemberében a Tommy Hilfiger csökkentetta Dillard's Inc áruház-láncnak szálított ruházat mennyiségét. Így egyrészt kevesebb helyen forgalmazzák a termékeket, másrészt jóval kisebb árukészlettel dolgoznak a lánchoz tartozó kereskedők. Mindez azonban pozitív hatással volt, hiszen a felhígult brand ezzel új lendületet kapott, és meg tudták tartani azt a magasabban pozícionált terméket kereső réteget, amelytől a tömegcikké válás kapcsán majdnem búcsút kellett mondaniuk.
A profit errodálástól való félelmében a Hilfiger legújabb kollekcióját már nem is fogják a Dillard's-ban értékesíteni. A "H" nevet kapó ruhákat a legnagyobb amerikai kiskerláncok közé rangsorolt Macy egyik magasan pozícionált bolthálózatában a Federated Department Stores-ban kínálják majd.
Kapcsolódó anyagok
Új vezető a Tommy Hilfigernél
Beyonce a Tommy Hilfiger új arca
Divatos, és még pénzt is hoz
Napjaink legfelkapottabb márkáinak tartják a Tommy Hilfigert és a Polo Ralph Laurent. Az alapító nevét viselő és a fenti két brandet birtokló cég eredménye a várakozásoknál némileg jobb lett.