a Tesco a jövőben nem nyújt juttatást csak pár napig betegszabadságon levő dolgozóinak. Ez az eljárás eddig csak a kiskereskedelmi lánc ír egységeiben volt alkalmazásban.
A brit cég, mely a múlt évben 1,7 milliárd font eredményt ért el, újfajta rendszert szándékozik bevezetni, melyben a betegség első három napjára semmilyen térítést nem nyújt az alkalmazottaknak. Az utána levő napokra, amennyiben orvosi igazolást tudnak nyújtani a dolgozók, már jár a táppénz. Eddig sem kaptak az első napokra juttatást az ír dolgozók, és itt a cég vezetése szerint alacsonyabb a hiányzási ráta. A Tesco szerint nagyon jó hatással van a munkatársak jelenléti arányára, ha csak több nap után fizetnek a betegség miatti hiányzás esetén.
A brit multinacionális vállalat szóvivője szerint nem hajlandóak fizetni a dolgozók útját a jövőben például a fogorvoshoz. A dolgozók ilyen esetekben fizetés nélküli szabadságot kell kivegyenek, és ezáltal a csalás lehetősége erősen lecsökken.
A rivális Asda az órabérben fizetett, alacsonyabb beosztású munkatársaknak már hosszabb ideje nem fizet a betegség első három napján táppénzt, megakadályozandó ezzel a fizetett lógásokat. Az Asda azonban hét nap plusz szabadsággal jutalmazza a legkevesebbet hiányzó munkatársait.
Dolgozóik táppénzén spórolnak a brit hipermarketláncok
Egyes üzleteiben a Tesco nem nyújt juttatást pár napon levő betegszabadságon levő dolgozóinak a jövőben. Ez az eljárás eddig csak a kiskereskedelmi lánc ír egységeiben volt alkalmazásban.