Elképesztő fantáziáról tesznek tanúbizonyságot a légitársaságok. Ráadásul a "hogyan szerezzünk minél több bevételt" versengésben immár nem csak a fapados légitársaságok rukkolnak elő nap mint nap új ötletekkel, de a hagyományos vállalatok is kitesznek magukért.
Az azonban nem mindennapos, hogy például az Air Canada 2 dollárt kér, ha valaki párnára szeretné hajtani a fejét. Hasonlóképpen meglepő, amikor három dollárt kérnek azért, hogy közöljék, mekkora az utas csomagjának mérete. Számos légitársaság alkalmazza világszerte a repülőjegy kiállítási díjat, amit például Magyarországon a közelmúltban nyilvánított jogtalannak a bíróság. Ilyenkor az internetes foglalás esetén 5-10 dollár költséggel kell számolniuk az utasoknak, míg a papírra nyomtatott bilétáért 20 dollár feletti összeget számláznak a légitársaságok.
A csomagokat is igyekeznek minél jobban megsarcolni a vállalatok. Ennek során egyre lejjebb szorítják a díjmentesen szállítható táskák számát és súlyát, és egyre magasabb extra díjat számítanak fel a limitet átlépőkre. Az AP hírügynökség beszámolója szerint a 25 kilogramm feletti csomagokkal utazók 25 dolláros büntetéssel kalkulálhatnak, míg az, aki három táskával csekkolna be, 80 dollárt fizethet. Igaz, teszik hozzá a szakértők, a hagyományos légitársaságok még nem vetemedtek arra, amit idén év elején az európai fapados piac legnagyobbja, a Ryanair bevezetett, vagyis, hogy minden csomag után - igaz, csak egy bizonyos súlyon felül - díjat számítson fel.
A növekvő díjak láttán az utazók körében folyamatos az elégedetlenség, többen pedig tevőlegesen is fellépnek a légitársaságokkal szemben. Így például az Üzleti Utazók Koalíciója nevű szervezet nem elégedett meg csupán a tiltakozással, jogászaik már vizsgálják, miként lehetne megálljt parancsolni az egyre rafináltabb díjtételeknek.