Mivel azonban a 7 %-os emeléssel nyert pluszbevétel várhatóan az összköltségnek csak igen kis részét fedezi, jövőre további tarifaemelés várható.
A gazdasági és a pénzügyi tárca először most engedélyezte a jegyek drágítását, de a Volán-társaságok már július 1-től emelni akarták a helyközi járatok vitéldíját.
A távolsági autóbusz-állomány cseréjére korábban rendelkezésre álló hárommilliárd forint rekonstrukciós keret félmilliárd forintra zsugorodott. László György, a Volán Egyesülés illetékese a Népszabadságnak elmondta: a Volán-társaságok 2003 januárjában is lemondtak a tarifaemelésekről, amit elengedhetetlennek tartottak. Javaslatuk szerint 9,8 %-os jegyáremelés lett volna indokolt az év elején, az év közepén, július 1-jétől pedig tízszázalékos díjemelést szerettek volna elérni a tárcánál a távolsági járatokat működtető társaságok.
A némileg kisebb mértékű tarifaemelést az elhúzódó tárgyalások miatt most sikerült elérniük a Volán-társaságoknak. Az áremelés jóváhagyásának négy hónapos csúszása hárommilliárd forint veszteséget okozott a Volán-társaságoknak. A jövőben további áremelést látnak indokoltnak.
Drágul a távolsági buszjegy, és drágulni fog jövőre is
November 1-től 7 %-al nőnek a helyközi járatokat működtető Volán-társaságok árai. Az áremelést a költségek ezévi növekedése indokolja.