Drámaian rosszul alakult a hazai kereskedelmi rádiók számára az első négy hónap. A válság nyomán zuhant a hirdetési költés, a Világgazdaság értesülései szerint a szektor egészében éves összehasonlításban szűk egyharmadával. Iparági bennfentesek becslései szerint körülbelül egymilliárd forint hiányzik a kasszákból. A bevételek viszszaesése mind több piaci szereplőt hoz gyászos likviditási helyzetbe. A VG értesülései szerint még a legnagyobbak között is van olyan rádió, amelynél előfordult az elmúlt hónapokban, hogy nem tudták időben kifizetni a béreket, sőt ugyanennek a cégnek a vezetése piaci pletykák szerint szabályosan könyörgött a médiaügynökségeknek, hogy hozzák előbbre a hirdetéseket és így a kifizetéseket.
A hirdetői aktivitás visszaesése persze az egész médiát sújtja, ám a rádiók az átlagnál jobban szenvednek. Szakértők szerint ennek oka abban keresendő, hogy a hirdetők – mint krízis idején mindig – a „nagy” médiatípusokba (és azon belül is a vezető médiumokba) koncentrálják a költéseiket, elsősorban is a televíziókba. „A tévék szabályosan elszívják előlünk a hirdetéseket” – számoltak be tapasztalataikról a piac szereplői. A televíziók által támasztott verseny másik hátrányos következménye a rádiókra nézve a hirdetési árak zuhanása. Az RTL Klub és a TV2 is rugalmas árképzési rendszert alkalmaz ugyanis, ha apad a kereslet, csökkennek az áraik, ez pedig a rádiós hirdetési piacra is hatással van, írja a Világgazdaság.
Menedzsment Fórum