2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei év első négy hónapjában - a válság miatt - mintegy harmadával csökkent a hirdetési költés a rádiós piacon az előző év azonos időszakához viszonyítva, becslések szerint csaknem 1 milliárd forint hiányzik a kasszákból - írta pénteki számában a Világgazdaság.

Drámaian rosszul alakult a hazai kereskedelmi rádiók számára az első négy hónap. A válság nyomán zuhant a hirdetési költés, a Világgazdaság értesülései szerint a szektor egészében éves összehasonlításban szűk egyharmadával. Iparági bennfentesek becslései szerint körülbelül egymilliárd forint hiányzik a kasszákból. A bevételek viszszaesése mind több piaci szereplőt hoz gyászos likviditási helyzetbe. A VG értesülései szerint még a legnagyobbak között is van olyan rádió, amelynél előfordult az elmúlt hónapokban, hogy nem tudták időben kifizetni a béreket, sőt ugyanennek a cégnek a vezetése piaci pletykák szerint szabályosan könyörgött a médiaügynökségeknek, hogy hozzák előbbre a hirdetéseket és így a kifizetéseket.

A hirdetői aktivitás visszaesése persze az egész médiát sújtja, ám a rádiók az átlagnál jobban szenvednek. Szakértők szerint ennek oka abban keresendő, hogy a hirdetők – mint krízis idején mindig – a „nagy” médiatípusokba (és azon belül is a vezető médiumokba) koncentrálják a költéseiket, elsősorban is a televíziókba. „A tévék szabályosan elszívják előlünk a hirdetéseket” – számoltak be tapasztalataikról a piac szereplői. A televíziók által támasztott verseny másik hátrányos következménye a rádiókra nézve a hirdetési árak zuhanása. Az RTL Klub és a TV2 is rugalmas árképzési rendszert alkalmaz ugyanis, ha apad a kereslet, csökkennek az áraik, ez pedig a rádiós hirdetési piacra is hatással van, írja a Világgazdaság. 

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!