2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hanghordozók forgalma tavaly 6,6 milliárd forint volt, ez 2004-hez képest értékben 14 százalékos, darabszámban mintegy 20 százalékos csökkenés - mondta a Magyar Hanglemezkiadók Szövetségének (MAHASZ) sajtókapcsolatokért felelős munkatársa.

Jeszenszky Zsolt elmondta: az illegális felhasználás az otthoni letöltés és a fájlcserélések miatt az elmúlt hat év alatt az árbevétel felére esett vissza. A hagyományos kalózkodás, tehát a hamis hordozók forgalmazása szintén jelentős, az összforgalomnak akár 20 százalékát is eléri - tette hozzá.

Tavaly a MAHASZ adatai szerint 5,86 millió darab hanghordozót értékesítettek, az árbevétel ugyanakkor csak 6,6 milliárd forint volt. A szakértő az arányt azzal magyarázta, hogy a különböző áruházláncok által értékesített olcsó és akciós hanghordozók részesedése jelentős az összforgalomban. Az összes forgalomnak ugyanis 37 százalékát adták az akciós CD-k, a teljes áron értékesített CD-k részesedése ennél csak 3 százalékponttal volt magasabb. A kazetták eladása a teljes piac 13, a DVD 4 százalékát tette ki. A forgalmazók 2005-ben 4,1 millió CD-albumot és 1 millió kazettát adtak el, a 2004-es értékhez képest a kazetták értékesített mennyisége felére csökkent, míg CD-ből tavalyelőtt 5 millió darabot adtak el.

Jeszenszky Zsolt úgy vélekedett, hogy a kazetta már Magyarországon is a "kimúlás fázisába" lépett, hozzátéve, hogy hasonló sors vár a VHS videokazettákra is. Ismertetése szerint a hagyományos videokazettákból tavaly alig több mint 4000 darabot adtak el, míg a fogyasztók több mint 160.000 DVD-t vásároltak. A bakelitlemezek eladása marginális, az eladott darabok száma nem érte el az 1500-at. Viszonylag jelentős mennyiséget képvisel ugyanakkor a cégek által promóciós célra vásárolt CD-k mennyisége: tavaly a vállalatok csaknem félmillió CD-t vettek ilyen célra.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!