3p

A piac fellendülésére számítanak az olasz luxusmárkák, így növelik a tőkebefektetéseiket is a következő évben, derül ki a Bloomberg írásából. A döntés a bizalom helyreállását jelezheti, melyet a HSBC elemzése is alátámaszt. A bank a luxuskereslet 11 százalékos növekedését várja az idei évben a tavalyi mélyrepülést követően.

Az Ermenegildo Zegna 50 százalékkal növelné idén tőkeberuházásai értékét, és mindenképpen agresszívabb terjeszkedésbe kezdene, mint tavaly. A luxusmárkák sokat profitálhatnak a keleti piacok bővüléséből, és az ázsiai milliomosok növekvő számából. A Zegna eladásainak már most a 25 százaléka Kínából származik, így az ázsiai ország a divatmárka legfőbb piacává vált.

A luxusmárkák előtt álló kihívások között elsősorban az európai piac adhat okot aggodalomra, mondta a társaság vezérigazgatója, ám összességében leszögezte, hogy a növekedés folytatására számít. Zegna októberben azt is elmondta, hogy idén már az eladások és a profit növekedésének visszatértére számít, amit a társaság által idén tervezett 20 új üzlet - melynek fele Kínában nyílhat - tovább fokozhat.

A Ferragamo is elsősorban Kínában tervezi új üzletek megnyitását, ám a már meglévő fejlett világbéli áruházait is felújítaná, és új technológiák kifejlesztésére is jelentős erőforrásokat fordítana.

Az európai luxuspiaccal kapcsolatos aggodalmak hazánkat csupán mérsékelten érinthetik, hiszen az ilyen típusú üzletek csupán a 2000-es évek közepén kezdtek el nagyobb számban megtelepedni az Andrássy úton, egyébként talán pont az Ermenegildo Zegna üzletének megnyitásával. Azóta olyan márkák érkeztek hazánkba, mint a Louis Vuitton, az Armani, a Gucci vagy a Dolce & Gabbana. Szakértők szerint az igazi áttörést az ilyen típusú boltok megjelenésében a Louis Vuitton megnyitása jelentette. Az első luxusüzlet egyébként a Brioni Gresham palotában nyitott boltja volt Budapesten, ám ez a Four Seasons látogatóit célozta még a hazai fogyasztók helyett.

A budapesti piac némi lemaradással egyébként a prágai konjuktúrát követi, ahol mára már majd minden fontos márka nyitott üzletet. A válság azonban a magyar piacot sem kímélte, az Armani üzletével együtt nyitott Armani kávézó és étterem tavaly bezárni kényszerült, igaz a divatüzlet megmaradt.

A luxusmárkák magyarországi megjelenését segítheti a Belvárosban kialakuló Fashion Street és a Vörösmarty téren nyílt újabb üzletközpontok, ugyanakkor tény, hogy ezek a cégek eddig igyekeztek elkerülni a Váci utcát, nehogy a tömegmárkákkal keveredjenek.

A magyarországi luxusüzletek azonban továbbra sem csupán a hazai keresletre számítanak, ezt bizonyítja, hogy számos új üzlet nyílik a Ferihegyi repülőtér 2-es termináljában létesülő SkyCourt bevásárlóközpontban. A márciusban nyitó épületben külön figyelmet helyeznek a magyar márkák megjelenésítésére, a Gundel kávézója például kiemelt helyet kap, de külön sarkot kapnak az egyéb hungaricuomok is, mint például a Herendi Porcelán Manufaktúra üzlete.

A reptéri beruházás keretében olyan márkák nyitnak boltot, mint a Hugo Boss, Burberry, Longchamp és a Ralph Lauren, illetve vásárolhatunk Swarovski kristályt is. A luxusmárkák tehát a válság és az európai konjuktúra gyengülése ellenére is egyre nagyobb számban érkeznek Magyarországra, megteremtve a lehetőséget a magyar gazdagok számára, hogy itthon vásárolják meg elengedhetetlen kellékeit életüknek és megspórolják a prágai vagy kijevi utat. Magyarország újabb tekintetben zárkózik fel a fejlett világhoz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!