Az Ermenegildo Zegna 50 százalékkal növelné idén tőkeberuházásai értékét, és mindenképpen agresszívabb terjeszkedésbe kezdene, mint tavaly. A luxusmárkák sokat profitálhatnak a keleti piacok bővüléséből, és az ázsiai milliomosok növekvő számából. A Zegna eladásainak már most a 25 százaléka Kínából származik, így az ázsiai ország a divatmárka legfőbb piacává vált.
A luxusmárkák előtt álló kihívások között elsősorban az európai piac adhat okot aggodalomra, mondta a társaság vezérigazgatója, ám összességében leszögezte, hogy a növekedés folytatására számít. Zegna októberben azt is elmondta, hogy idén már az eladások és a profit növekedésének visszatértére számít, amit a társaság által idén tervezett 20 új üzlet - melynek fele Kínában nyílhat - tovább fokozhat.
A Ferragamo is elsősorban Kínában tervezi új üzletek megnyitását, ám a már meglévő fejlett világbéli áruházait is felújítaná, és új technológiák kifejlesztésére is jelentős erőforrásokat fordítana.
Az európai luxuspiaccal kapcsolatos aggodalmak hazánkat csupán mérsékelten érinthetik, hiszen az ilyen típusú üzletek csupán a 2000-es évek közepén kezdtek el nagyobb számban megtelepedni az Andrássy úton, egyébként talán pont az Ermenegildo Zegna üzletének megnyitásával. Azóta olyan márkák érkeztek hazánkba, mint a Louis Vuitton, az Armani, a Gucci vagy a Dolce & Gabbana. Szakértők szerint az igazi áttörést az ilyen típusú boltok megjelenésében a Louis Vuitton megnyitása jelentette. Az első luxusüzlet egyébként a Brioni Gresham palotában nyitott boltja volt Budapesten, ám ez a Four Seasons látogatóit célozta még a hazai fogyasztók helyett.
A budapesti piac némi lemaradással egyébként a prágai konjuktúrát követi, ahol mára már majd minden fontos márka nyitott üzletet. A válság azonban a magyar piacot sem kímélte, az Armani üzletével együtt nyitott Armani kávézó és étterem tavaly bezárni kényszerült, igaz a divatüzlet megmaradt.
A luxusmárkák magyarországi megjelenését segítheti a Belvárosban kialakuló Fashion Street és a Vörösmarty téren nyílt újabb üzletközpontok, ugyanakkor tény, hogy ezek a cégek eddig igyekeztek elkerülni a Váci utcát, nehogy a tömegmárkákkal keveredjenek.
A magyarországi luxusüzletek azonban továbbra sem csupán a hazai keresletre számítanak, ezt bizonyítja, hogy számos új üzlet nyílik a Ferihegyi repülőtér 2-es termináljában létesülő SkyCourt bevásárlóközpontban. A márciusban nyitó épületben külön figyelmet helyeznek a magyar márkák megjelenésítésére, a Gundel kávézója például kiemelt helyet kap, de külön sarkot kapnak az egyéb hungaricuomok is, mint például a Herendi Porcelán Manufaktúra üzlete.
A reptéri beruházás keretében olyan márkák nyitnak boltot, mint a Hugo Boss, Burberry, Longchamp és a Ralph Lauren, illetve vásárolhatunk Swarovski kristályt is. A luxusmárkák tehát a válság és az európai konjuktúra gyengülése ellenére is egyre nagyobb számban érkeznek Magyarországra, megteremtve a lehetőséget a magyar gazdagok számára, hogy itthon vásárolják meg elengedhetetlen kellékeit életüknek és megspórolják a prágai vagy kijevi utat. Magyarország újabb tekintetben zárkózik fel a fejlett világhoz.
mfor.hu