Nem nevezheti az Anheuser-Busch sörgyártó a konkurens Miller Lite-t dél-afrikai sörnek. A wisconsini bíróság döntése alapján a Budweiser készítőjének nem etikus a szóban forgó hirdetése.
Az Anheuser-Busch és a Miller Lite közt a kalóriaszegény sörök piacán vívott harcának utolsó fordulóját jelentette a versenytársat külföldiként megbélyegző kampány, melyet egy amerikai nemzeti ünnep előtt jelentetett meg a sörgyártó. A Miller Lite már korábban csipkelődött a Bud Light-on, és erre válaszolt a konkurens dél-afrikai voltán és a buborékokon élcelődő hirdetés. A legnagyobb amerikai sörgyártó emellett a 'Kalóriák királynőjeként' aposztrofálta a versenytárs diétás sörét.
[ajanlo=65][igazitas=left/]A bíróság ítéletében elsősorban a 'Dél-Afrikai sörfőzdében készült' szlogen miatt vonatja vissza a Budweiser ellenreklámját, mivel ez nem valós tényeken alapul. 2002 óta a Miller ugyanis részben a Philip Morris Cos. tulajdonában van. A SABMiller Plc., a Miller gyártója emellett Nagy-Britanniában van bejegyezve.
A hivatalos döntés szerint az Anheuser-Busch köteles leállítani a kampányt, és minden médiapartnerével közölni, hogy a reklámtevékenységet szüntessék be. Még külön tárgyalja a bíróság, megengedhető-e a 'Kalóriák királynője' szlogen. A Miller Lite bejelentette, hogy a per nyertesének tekinti magát.
(Menedzsment Fórum)
Durvára sikerült a Budweiser ellenkampánya
Nem nevezheti az Anheuser-Busch sörgyártó a konkurens Miller Lite-t Dél-Afrikai sörnek. A wisconsini bíróság döntése alapján a Budweiser készítőjének nem etikus a szóban forgó hirdetése.