Az Alitalia előzőleg megállapodást kötött a pilóták szakszervezeteivel a szanálási programról: az egyezség értelmében 289 embert bocsátanak el 2005-2008 között, s ezzel évi 52 millió eurót takarít meg [ajanlo=73][igazitas=left/] a csődközelben lévő vállalat. Hasonló mértékű megtakarítást jelent a földi személyzettel kötött keretmegállapodás, amely a létszámcsökkentést kormányhatáskörbe utalja.
A pilótákkal született mintaegyezség lényegében a német Lufthansa légitársaságnál alkalmazott elvek alapján történt. Az eredetileg elbocsátandó 450 pilóta helyett nem egészen háromszáztól válik meg az olasz légitársaság, viszont a repülőszemélyzet számos kedvezményét megnyirbálják, növelik a repült órák számát, és a pilóták fizetése nagyobb mértékben függ majd az Alitalia gazdasági teljesítményétől. Az utaskísérőkkel várhatóan csütörtökön születik megállapodás.
Az Alitalia többségét birtokló kormány szeptember 15-i határidőhöz kötötte a csaknem 400 millió eurós áthidaló hitel megadását, a szakszervezetekkel való megegyezést feltételezve.
A légitársaság kormánybiztosa olyan, ötezer fős létszámcsökkentést követelő tervezetet terjesztett elő a múlt héten a szakszervezeteknek, amely főleg a 15 ezer fős földi kiszolgáló személyzet mérséklésével, de emellett 450 pilóta és 1050 légi kísérő elbocsátásával is számolt 2006-ig, 315 millió eurót takarítva meg évente a bérköltségeken. Az olasz nemzeti légitársaságot most irányító Giancarlo Cimoli kormánybiztos terve a komoly veszteséget - az idei első félévben 330 millió eurót, tavaly pedig 519 millió eurót - termelő Alitaliának 2006-ra 830 millió, 2008-ra pedig már 1027 millió euró összesített költségcsökkentést remél.
(MTI)
Kapcsolódó anyag:
A pilótákkal már megállapodott az Alitalia
Egy lépéssel közelebb jutott a megmaradáshoz az Alitalia
Megállapodás születetett az Alitalia olasz nemzeti légitársaság és a földi kiszolgáló személyzet között a szanálási tervről, amely a juttatások kurtítása mellett a létszámcsökkentést külön egyezséghez köti.