Az együttműködés célja egységes és magas hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtása az előfizetőknek mindhárom szolgáltató működési területén, mely egyúttal az egyes együttműködő partnerek versenyhelyzetét is javítja a másik két szolgáltató belföldi piacán. A három szolgáltató egyesített ügyfél bázisa 162 millió felhasználó, míg a brit Vodafone 2002 végén 112 millió előfizetővel rendelkezett. A német-olasz-spanyol szövetség más csatlakozni kívánó szolgáltatók előtt is nyitva áll – számolt be az MTI.
Az együttműködés az adatátviteli és a mobil internet szolgáltatás egységesítését nyújtja. Az ügyfelek számára könnyebbséget jelent majd az egyszerűsített és egységes tarifa struktúra, valamint a bárhol igénybe vehető szolgáltatások is. A kínált szolgáltatások között szerepel a külföldi kártyafeltöltés, az MMS üzenetek átvitele, valamint az SMS hírszolgáltatásoknak az otthonival megegyező számon történő lekérhetősége.
Az együttműködő felek egységesített szolgáltatásaiktól a nemzetközi szinten tevékenykedő vállalkozások mellett a magán előfizetők számának növekedését is remélik - nem is beszélve az egyesített értékesítési hálózatok és a technológiai fejlesztések szinergikus hatásáról.
Az együttműködés nyertesei elsősorban az ügyfelek lesznek - hangsúlyozta ki a Telefónica Móviles igazgatótanácsának elnöke, Antonio Viana-Baptista. Marco de Benedetti, a TIM vezérigazgatója pedig bejelentette, hogy az új szolgáltatásokat és termékeket az együttműködés további elmélyítése jegyében alakítják majd ki.
Egy mindenkiért, mindenki egy ellen?
A három vezető német, olasz és spanyol mobilszolgáltató vállalat, a T-Mobile, a Telecom Italia Mobile (TIM) és a Telefónica Móviles együtt veszi fel a versenyt a világ legnagyobb mobilcége, a brit Vodafone által támasztott versennyel szemben.