3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A márkát Olaszország legnagyobb magánvállalkozása, a FIAT S.p.A. hívta életre 1975-ben, elhatározva, hogy a teherautó-piacon mutatkozó fokozott versenyben egy haszongépjármű-ipari komplexum létrehozásával, és egy új márkanévvel fog részt venni.

Jó évet zártunk 150 feletti darabszámmal, ami a mi léptékeink szerint jó eredmény Ebből 75-80 a Stralis (idén az Év Teherautója) volt, amely azért figyelemre méltó eredmény, mert csak az év második felétől vált elérhetővé. Úgy érezzük, hogy ez az a modell, ami mind fogyasztásában, mind informatikai rendszerével versenyképes a többi konkurens modellel.

Új modell várható a közeljövőben a nagy kategóriában februárban külföldön, és nem sokkal utána itthon lesz a bemutatója az új EuroTech-nek, amelyet már Stralis-nak fognak hívni; ez egy kisebb kabinos, ám azonos motorpalettájú rövid- és hosszabb távú nehéz kategóriájú szállítás világát megcélzó modell lesz.

A közelmúltban bemutatott EL sorozat (belföldi disztribúcióhoz ideális modell) eredménye még nem igazán mérhető, hiszen rövid időről (3-4 hónap) van még csak szó, de az eladott 12 példány azt mutatja, hogy megfontolandó az ajánlatunk.

Ismert a FIAT pillanatnyi problémája, ebből következik, hogy a személyautó üzletág veszteségeit a többi üzletág kénytelen pótolni. Mi külön hálózattal jelenünk meg, tehát például esetleges eladáskor az IVECO nem tárgya az adásvételnek.

Az Eu-csatlakozástól gyors változásra nem számítunk, de 5-6 év alatt egész biztosan átalakul a piac struktúrája. A külföldi fuvarosok, logisztikusok lényegesen direktebben jelennek meg (ennek már ma is tapasztaljuk jeleit), az ő vásárlási szokásaik is mások, mint a magyaroké. A vásárlások valószínűleg formailag is változni fognak, az árak nemzetközi tárgyalások eredményeként fognak kialakulni. Valószínűleg a nagy és kisebb kategória jelentősége fog nőni, a köztük lévő kategóriáé – nyugat-európai tapasztalatok alapján - nem igazán. Nagy kérdés, hogy az elöregedett autóparkkal rendelkező kisebb cégek képesek lesznek-e megújítani a járműállományukat. A fuvardíjak emelkedni fognak, kérdés, hogy az eddigi kisfuvarosok helyébe kik fognak lépni, hiszen a tapasztalat is azt mutatja, hogy a belföldi disztribúció is egyre inkább koncentrálódik.

Úgy érezzük, hogy a Daily az új HDI motorral sikeres lesz, illetve 2003-ban egy még jobb adottságú szimplakerekes, 12 m3 modellel jövünk ki, ami árban hasonlítható lesz a hasonló befogadóképességű önhordó járművekhez, valamint szeretnénk a duplakabinos (plusz plató) járműveinket is preferálni, hiszen vám-szempontból is érdekes kategóriáról van szó. A Stralis továbbra is jó eséllyel lesz jelen a piacon, az EuroCargonál pedig meg kell tartanunk azt a nagy piaci részesedésünket (ez 30 százalék feletti), amit elértünk; ez önmagában is nagy kihívás. Ma ismét azt tudom mondani a jövő évről, mint tavaly az ideiről: amennyiben tartani tudjuk az idei, kb. 1500-as darabszámot, az azt fogja jelenteni, hogy nem szorultunk vissza piac egyik szegmensében sem. Ahol a piac bővülését várjuk, az az építkezéshez kapcsolódó járművek kategóriája, itt most körülbelül 10 százalék részesedésünk van. Ami még fontos volna, az egy flottavásárlásba való bekerülés lenne, hiszen a piaci részesedések különbségei igazán itt dőlnek el.


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!