Jó évet zártunk 150 feletti darabszámmal, ami a mi léptékeink szerint jó eredmény Ebből 75-80 a Stralis (idén az Év Teherautója) volt, amely azért figyelemre méltó eredmény, mert csak az év második felétől vált elérhetővé. Úgy érezzük, hogy ez az a modell, ami mind fogyasztásában, mind informatikai rendszerével versenyképes a többi konkurens modellel.
Új modell várható a közeljövőben a nagy kategóriában februárban külföldön, és nem sokkal utána itthon lesz a bemutatója az új EuroTech-nek, amelyet már Stralis-nak fognak hívni; ez egy kisebb kabinos, ám azonos motorpalettájú rövid- és hosszabb távú nehéz kategóriájú szállítás világát megcélzó modell lesz.
A közelmúltban bemutatott EL sorozat (belföldi disztribúcióhoz ideális modell) eredménye még nem igazán mérhető, hiszen rövid időről (3-4 hónap) van még csak szó, de az eladott 12 példány azt mutatja, hogy megfontolandó az ajánlatunk.
Ismert a FIAT pillanatnyi problémája, ebből következik, hogy a személyautó üzletág veszteségeit a többi üzletág kénytelen pótolni. Mi külön hálózattal jelenünk meg, tehát például esetleges eladáskor az IVECO nem tárgya az adásvételnek.
Az Eu-csatlakozástól gyors változásra nem számítunk, de 5-6 év alatt egész biztosan átalakul a piac struktúrája. A külföldi fuvarosok, logisztikusok lényegesen direktebben jelennek meg (ennek már ma is tapasztaljuk jeleit), az ő vásárlási szokásaik is mások, mint a magyaroké. A vásárlások valószínűleg formailag is változni fognak, az árak nemzetközi tárgyalások eredményeként fognak kialakulni. Valószínűleg a nagy és kisebb kategória jelentősége fog nőni, a köztük lévő kategóriáé nyugat-európai tapasztalatok alapján - nem igazán. Nagy kérdés, hogy az elöregedett autóparkkal rendelkező kisebb cégek képesek lesznek-e megújítani a járműállományukat. A fuvardíjak emelkedni fognak, kérdés, hogy az eddigi kisfuvarosok helyébe kik fognak lépni, hiszen a tapasztalat is azt mutatja, hogy a belföldi disztribúció is egyre inkább koncentrálódik.
Úgy érezzük, hogy a Daily az új HDI motorral sikeres lesz, illetve 2003-ban egy még jobb adottságú szimplakerekes, 12 m3 modellel jövünk ki, ami árban hasonlítható lesz a hasonló befogadóképességű önhordó járművekhez, valamint szeretnénk a duplakabinos (plusz plató) járműveinket is preferálni, hiszen vám-szempontból is érdekes kategóriáról van szó. A Stralis továbbra is jó eséllyel lesz jelen a piacon, az EuroCargonál pedig meg kell tartanunk azt a nagy piaci részesedésünket (ez 30 százalék feletti), amit elértünk; ez önmagában is nagy kihívás. Ma ismét azt tudom mondani a jövő évről, mint tavaly az ideiről: amennyiben tartani tudjuk az idei, kb. 1500-as darabszámot, az azt fogja jelenteni, hogy nem szorultunk vissza piac egyik szegmensében sem. Ahol a piac bővülését várjuk, az az építkezéshez kapcsolódó járművek kategóriája, itt most körülbelül 10 százalék részesedésünk van. Ami még fontos volna, az egy flottavásárlásba való bekerülés lenne, hiszen a piaci részesedések különbségei igazán itt dőlnek el.
Forrás: Tranzit
Egy teherautó márka története
A márkát Olaszország legnagyobb magánvállalkozása, a FIAT S.p.A. hívta életre 1975-ben, elhatározva, hogy a teherautó-piacon mutatkozó fokozott versenyben egy haszongépjármű-ipari komplexum létrehozásával, és egy új márkanévvel fog részt venni.