2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Milyen ütemben terjeszkednek tovább a külföldi áruházláncok hazánkban? Fokozódni fog-e az árverseny? Milyen honi és külföldi háttérrel vágnak neki az újévnek? A Menedzserfórum hipermarketlánc-körképének első részében az Auchan és a Tesco külhoni gyökereit, valamint jövő évi terveit mutatja be.

Fokozódó árverseny, stabil árgaranciák

A PR-igazgató egyetértett abban, hogy a kiskereskedelmi piacon az árverseny fokozódni fog. A Tesco erre több szinten is készül, az akcióiról a kéthetente megjelenő kiadványában tájékoztatja a vásárlókat. Danks Emese elmondása szerint a "Tesco Gazdaságos" termékek estén a cég jövőre is garanciát vállal arra, hogy az a legolcsóbb a kiskereskedelmi piacon. Ha valaki egy ugyanolyan kategóriájú terméket a Tescoban kínáltnál kedvezőbb áron szerez be bármely kiskereskedőtől, akkor a cég kifizeti az árkülönbözetet.

A Tesco saját márkái az adott piac népszerű márkáinál továbbra is 20-30 százalékkal olcsóbbak maradnak, s jövőre minőségben próbálnak közelíteni az élvonalhoz.

Jövő évi várakozás: 30 százalék feletti forgalom-növekedés

A PR-igazgatónő a Tesco Globál Áruházak Rt. idei összbevételéről nem tudott, a jövő éviről pedig nem kívánt nyilatkozni. A cég korábbi sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint 2003 első félévében a nettó 124.8 milliárd nettó forgalmat könyvelhettek el az első félévben, szemben a tavalyi első félév 99 milliárd forintjával. A változás mértéke tehát plusz 26 százalék.

Danks a jövő évi várt forgalom-növekedéssel kapcsolatban elmondta: annak mértéke a nyíló hipermarketek számát figyelembe véve nyilvánvaló. Tehát: ha az áruházak száma a terveknek megfelelően 33-ról 43-ra vagy 45-re nő, akkor az 2004-ben minimum 30, maximum 36 százalék forgalom-növekedést fog eredményezni.
Ez alapján megállapítható: a Tesco 2004-es évben még az eddigieknél lényegesen nagyobb mértékben kívánja összbevételét növelni.

Wéber Balázs

Kapcsolódó anyagok:
A boltláncok saját termékei már 300 milliárdot hoznak
Élelmiszerkereskedelmi trendek a régióban
Újabb hipermarketlánc készül Budapestre

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!