2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Viszonylag széles választékkal nyitotta meg első magyarországi üzleteit az Aldi diszkonlánc, a vevők leginkább a friss áruk minőségével voltak elégedettek az első napokban - derül ki a Nielsen felméréséből.

Az első üzletek nyitásakor főleg a Tiszántúlra koncentrált a német áruházlánc, az öt boltból hármat nyitottak a keleti régiókban, Gyulán, Nyíregyházán és Debrecenben. A másik két üzlet Piliscsabán és Pécsett nyílt meg, mindenhol a város szélén keresett megfelelő helyszínt az Aldi, igyekeztek olyan helyeket választani, ahol a parkolás is megoldott.

A debreceni Aldiban 1095 árucikket számoltak össze a Nielsen munaktársai, a két hónapja nyílt lengyel üzletben alig több mint 900 árucikk volt kapható. A legtöbb árucikk az úgynevezett száraz élelmiszerek közül került ki, ebben a kategóriában gyártói márkákat is árusítottak.

Az kijelenthető, hogy az Aldi nem olcsóbb, mint a többi Magyarországon jelen levő üzletlánc, a gyártó márkás termékek ára nagyjából megegyezik, míg az Aldi saját kereskedelmi márkás termékeinek árfekvése is hasonló, mint a többi üzlet hasonló termékeinek esetében.

A magyar piac speciális igényeihez igazodott az Aldi azzal, hogy a második legnagyobb árucsoport a testápolószerek kategóriája, melyben csak saját márkás termékeket árulnak a cég üzletei. Az alkoholmentes italok között is csak saját márkás termékek találhatók az Aldi-üzletek polcain.A most megnyílt üzletek választékának 94 százalékát adják az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és testápoló szerek.

A nyitás utáni napokban a megkérdezett vásárlók többsége kifejezetten elégedett volt a friss áru minőségével, azt is pozitívumként említették, hogy minden termék-kategóriát megtaláltak, amire szükségük volt. Negatívumként az üzletek gyenge megközelíthetőségét és a pénztárnál való hosszú sorbanállást emelték ki.

A válaszadók 82 százaléka úgy gondolta, hogy biztosan vagy valószínűleg visszatér vásárolni az Aldiba, a válaszolók 7 százaléka 20 ezer forintnál többet költött a nyitás után az új üzletekben, további egynegyedük pedig 10-20 ezer forint körüli összeget hagyott a kasszában.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!