Az Aldi élelmiszerkereskedelmi áruházlánc a közelmúltban jelentette be, hogy számos terméke árát 30 százalékkal csökkenti. A közlemény nyomán a konkurencia, így a Lidl, a Penny és a Plus ís úgy döntött, hogy követi a példát és lejjebb viszi termékeinek árait, értesült a Bild am Sonntag.
Hasonló lépésre szánta el magát németországi üzleteiben a Spar is. Az osztrák szupermarketlánc már 350 termékének árát hozta egy szintbe a más diszkontláncok által kínált árakkal.
Szakértők szerint a versenytársak azonnali reakciójának oka: azok egyike sem engedheti meg magának, hogy drágább legyen a másiknál. Emiatt akár az élelmiszerárak jelentős csökkenése sem elképzelhetetlen.
A diszkont élelmiszer-áruházláncok piaca Németországban gyakorlatilag telített és semelyik lánc esetében sem várható nagy növekedés, teszik hozzá a szakemberek.
Aki mégis lényeges mértékben emelni kívánja piaci részesedését, annak tovább kell csökkenteni árait, véli Frank Pietersen, a KPMG vállalati tanácsadó cég illetékes elemzője.
(Menedzsment Fórum)
Egymás árait licitálják alul a német szupermarketláncok
Árháború kezd kialakulni a legnagyobb német szupermarketláncok között. A harcnak eddig a vásárló a legnagyobb haszonélvezője, hiszen most termékek sokaságához a korábbinál akár 30 százalékkal olcsóbban is hozzájuthat.