2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Árháború kezd kialakulni a legnagyobb német szupermarketláncok között. A harcnak eddig a vásárló a legnagyobb haszonélvezője, hiszen most termékek sokaságához a korábbinál akár 30 százalékkal olcsóbban is hozzájuthat.

Az Aldi élelmiszerkereskedelmi áruházlánc a közelmúltban jelentette be, hogy számos terméke árát 30 százalékkal csökkenti. A közlemény nyomán a konkurencia, így a Lidl, a Penny és a Plus ís úgy döntött, hogy követi a példát és lejjebb viszi termékeinek árait, értesült a Bild am Sonntag.
Hasonló lépésre szánta el magát németországi üzleteiben a Spar is. Az osztrák szupermarketlánc már 350 termékének árát hozta egy szintbe a más diszkontláncok által kínált árakkal.

Szakértők szerint a versenytársak azonnali reakciójának oka: azok egyike sem engedheti meg magának, hogy drágább legyen a másiknál. Emiatt akár az élelmiszerárak jelentős csökkenése sem elképzelhetetlen.
A diszkont élelmiszer-áruházláncok piaca Németországban gyakorlatilag telített és semelyik lánc esetében sem várható nagy növekedés, teszik hozzá a szakemberek.

Aki mégis lényeges mértékben emelni kívánja piaci részesedését, annak tovább kell csökkenteni árait, véli Frank Pietersen, a KPMG vállalati tanácsadó cég illetékes elemzője.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!