A Financial Times című brit lap úgy tudja, hogy előbb leállították közös haszonjármű-fejlesztési projektjüket, majd nyíltan összevesztek a kínai piacon. Most válságtanácskozás előtt állnak és konfliktusuk odáig fajulhat, hogy hamarosan bejelenthetik: a DaimlerChrysler eladja 2000-ben 400 millió dollárért szerzett 10 százalékos részét a Hyundaiban.
Ennek elemzők szerint az a fő akadálya, hogy a Hyundai fontos tényezővé léphetne elő a Daimler ázsiai helyzetének erősítésében, most hogy a japán Mitsubishi, melynek részvényeiből 37 százalékot tart kézben a német-amerikai óriás a jelek szerint nem tudja ezt a feladatot betölteni. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
A DaimlerChrysler szanálja a Mitsubishit
Helyén maradt a DaimlerChrysler vezérkara
Szlovákiába mehet a Hyundai
Egymás ellen fordul a Daimler és a Hyundai
Lazulni látszik a korábban inkább szilárduló kapocs a német-amerikai DaimlerChrysler és a részérdekeltségébe tartozó dél-korai Hyundai autógyártó nagyvállalatok között.