2p

Az egy évvel korábbi árakhoz képest 15-20 százalékkal nőtt a gyerekeknek szóló műsorokhoz kapcsolódó reklámszpotok értéke, írja az AdAge.

Egyre többe kerül az amerikai gyerekek figyelme. Növekvő mértékben kínálnak a hirdetők a gyerekprogramok környékén DVD-ket és videókat, számítógépes és videójátékokat. Ezek a tipusú reklámszpotok drágább hirdetési kategóriába esnek, és emelik az műsorsávba tartozó blokk értékét.

A Nickeloeon és a Cartoon Network, valamint a hasonló tematikus csatornák örömmel fogadták a reklámidő árának emelkedését. A tavalyi év amerikai gyerekcsatornáinak reklámbevétele elérte a 750 millió dollárt, ez idén várhatóan 5-10 százalékkal fog megnövekedni. A Nickelodeon tulajdonosának, a Viacomnak a részéről Mel Karmazin elnök csak 2004 eddigi részét tekintve is nagyon pozitívan nyilatkozott, mint elmondta, máris sikerült elérni a tavalyi éves bevételének felét. A legerősebb reklámozók a játék, film-forgalmazók, és az elektronikai cikk-gyártók. Lemaradóban vannak az élelmiszer forgalmazó cégek.

Erre az évre a reklámidő 50-70 százalékát már értékesítették a gyerekcsatornák, illetve a kereskedelmi adók gyermekprogramjai. A Nickelodeon 844,1 millió dollár, a Cartoon Network 231,9 millió dollár értékben adta el reklámidejét.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!