Egyre többe kerül az amerikai gyerekek figyelme. Növekvő mértékben kínálnak a hirdetők a gyerekprogramok környékén DVD-ket és videókat, számítógépes és videójátékokat. Ezek a tipusú reklámszpotok drágább hirdetési kategóriába esnek, és emelik az műsorsávba tartozó blokk értékét.
A Nickeloeon és a Cartoon Network, valamint a hasonló tematikus csatornák örömmel fogadták a reklámidő árának emelkedését. A tavalyi év amerikai gyerekcsatornáinak reklámbevétele elérte a 750 millió dollárt, ez idén várhatóan 5-10 százalékkal fog megnövekedni. A Nickelodeon tulajdonosának, a Viacomnak a részéről Mel Karmazin elnök csak 2004 eddigi részét tekintve is nagyon pozitívan nyilatkozott, mint elmondta, máris sikerült elérni a tavalyi éves bevételének felét. A legerősebb reklámozók a játék, film-forgalmazók, és az elektronikai cikk-gyártók. Lemaradóban vannak az élelmiszer forgalmazó cégek.
Erre az évre a reklámidő 50-70 százalékát már értékesítették a gyerekcsatornák, illetve a kereskedelmi adók gyermekprogramjai. A Nickelodeon 844,1 millió dollár, a Cartoon Network 231,9 millió dollár értékben adta el reklámidejét.
(Menedzsment Fórum)
Egyre értékesebb reklámfogyasztók a gyerekek
Az egy évvel korábbi árakhoz képest 15-20 százalékkal nőtt a gyerekeknek szóló műsorokhoz kapcsolódó reklámszpotok értéke, írja az AdAge.