A visszaesés gyorsult, szeptemberben 2,6 százalékkal kevesebb új kocsi - 1 406 515 - kapott rendszámot az EU-ban - Ciprus és Málta nélkül számolva -, továbbá Svájcban, Norvégiában és Izlandon, mint tavaly szeptemberben - közölték az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken. Augusztusban 1,4 százalékos volt a tizenkét havi csökkenés. Az első kilenc hónapban 11 848 112 új autó kapott rendszámot a térségben, ez 0,1 százalékkal több, mint a tavalyi első kilenc hónapban.
Augusztussal ellentétben szeptemberben erősödtek a Volkswagen és a BMW eladásai, de a PSA Peugeot Citroen, a Renault ismét gyengült, csakúgy, mint a DaimlerChrysler, a Ford és a General Motors. Az európai gyártók közül a FIAT folytatta csak jelentős előretörését. Továbbra is népszerűek az olcsó ázsiai autók.
Az Európai Unió új kelet-európai tagországaiban összességében 56 446 új kocsit állítottak forgalomba szeptemberben, ez 1,1 százalékkal több, mint tavaly szeptemberben. Az első kilenc hónapban 545 456 új kocsit adtak el, ami 0,5 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első kilenc hónapban.
Jelentős a visszaesés hazánkban
Az új tagok közül a legnagyobb visszaesés ismét Magyarországon volt: a szeptemberben forgalomba állított 14 693 új autó 15,1 százalékkal kevesebb, mint tavaly szeptemberben. Igaz, a magyar számok még mindig kiemelkedők: szeptemberben Lengyelországban 1142, Csehországban 8869, Szlovákiában 4380 új autót adtak el. Magyarországon az első kilenc hónapban 141 282 új autó talált gazdára az ACEA szerint, 2,3 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első kilenc hónapban.