A magyarországi közép- és nagyvállalatoknál alkalmazásban álló informatikai vezetők több mint fele [51%] szerint az informatika a vállalat adminisztrációját támogatja leginkább, bár a nagyvállalatok döntéshozóinak többsége az alaptevékenység támogatásában látja jobban a vállalati informatika szerepét [41%].
A véleménykülönbség a BellResearch elemzői szerint abból adódik, hogy a nagyvállalati szegmensben az adminisztratív folyamatok informatikai támogatottsága a vállalatméretből fakadó kényszerűség következtében jobban megoldott, így kisebb hangsúly helyeződik az adminisztráció automatizálására, mint a középvállalatok esetében. Az álláspontok különbözőségéhez az adott esetben az IT-rendszerek szélesebb körű felhasználásából fakadóan fejlettebb informatikai kultúra is hozzájárulhat.
Egyre komolyabb szerepe van a hazai üzleti szférában is az informatikának
Az informatika iránti attitűd a vállalatméret növekedésével, döntéshozatali szinttől függetlenül egyre pozitívabbá válik, a vállalati folyamatokon belüli szerepe bizonyítottan felértékelődik.