A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy miközben az olvasásra szánt idő csökken, egyre több információt igénylünk, és ehhez mind több forrás áll rendelkezésünkre. Ugyanakkor "békeidőben" az egyéni tájékozódás helyébe a szórakozás lép, s ennek megfelelően alakul médiafogyasztásunk - tette hozzá.
Példaként a televíziós szappanoperák sikerét említette, mondván, azok nézőinek "nem kell tanulniuk", hiszen akár több száz epizódon át ugyanazzal a kerettörténettel és karaktergárdával találkoznak, míg minden egyes mozifilmnél képbe kell kerülniük, "ki a jó fiú, ki a rossz".
Mint mondta, 15-20 évvel ezelőtti kedvenc filmjét a legtöbb ember ma már lassúnak találja, de nem csupán ebben a tekintetben változik gyorsan a közízlés; míg öt éve a tíz legizgalmasabb laptéma listáját a lakberendezés vezette, ez ma visszacsúszott a középmezőnybe - hozott újabb példát a szakember.
A fazonváltásokkal kapcsolatban azt húzta alá: "minden formai változtatás egy lojalitáspróba", hiszen az olvasó számára a "fészekérzést" romboló, kényelmetlen, ha egy megszokott rovatot az átalakulás miatt keresgélnie kell a lapban.
Levendel Ádám megjegyezte: nem mindig esik egybe, hogy egy közvélemény-kutatás kérdéseire válaszolva mit szeretne, és mit fogad örömmel az olvasó. A bulvárosodás kapcsán pedig megjegyezte: egy arculatát frissíteni, modernizálni akaró politikai napilap csak "rejtőzködve" adhat teret ennek a hangvételnek.