Az eMarketer legújabb vonakozó elemzése az USA-ban 2004-re 9,1 milliárd dollár értékű költést jelez előre, amely 25 százalékos növekedés a 2003-as évhez viszonyítva, 2000-hez mérve pedig 1 milliárd dolláros plusz költést jelent. A következő néhány évre az eMarketer további 7,7 százalékos javulást prognosztizál: 2005-ben 11 milliárd dolláros reklámköltés várható az amerikai online médiában. Az élénkülő gazdaság, az olimpia és a politikai reklámok mind hozzájárulnak az online reklámköltés bővüléséhez.
Az eMarketer Lance Amstrong Tour de France-on elért eredményeihez hasonlítja a mutatók alakulását: a javulás meredeken és hirtelen következett be, állítják a szakértők. 2002-ben katasztrofális 15,8 százalékos visszaesés következett be, a dotkom üzletág hanyatlásával egyidőben.
Az egyes amerikai elemzők más-más prognózisokat állítottak fel, de az internetes reklámbevételek növekedésével kapcsolatban minden mértékadó forrás egyetért. Az eMarketer 25,2 százalékos növekedést jelez előre, az American Technology Research 30 százalékos, a Jupiter 27,3 százalékos bővülést tart reálisnak. Az including Universal McCann ezzel szemben 20 százalékos növekedést prognosztizál 2004-re az amerikai online médiában.
(Menedzsment Fórum)
Egyre optimistább előrejelzések az online reklámköltésről
Az internetes reklámköltés várhatóan minden más csatornát meg fog előzni a jövőben, állítják a szakértők. A legújabb előrejelzések minden korábbinál bizakodóbbak.