Az összes csomagolástípus összevetve még mindig a félliteres üveges sörök vezetnek a piacon az ACNielsen adatai szerint. Az összes kiskereskedelmi forgalomban eladott sör többsége - 71 százaléka - világos termék volt. Mellettük még jelentős termékcsoportot alkottak a prémium sörök 16 százalékos mennyiségi részesedéssel és a szuperprémium termékek 7 százalékkal.
Az alkoholmentes sörök megőrizték alig több mint 4 százalékos mennyiségi és értékbeni részesedésüket. Az alkoholmentes sörök magasabb áron keltek el, mint alkoholos társaik. 2003. februárjában literenként átlagosan 290 forintot kellett fizetni értük, míg az alkoholt is tartalmazó folyékony kenyérért 258 forintot. Idén februárra mindkét szegmens növelte átlagárát, az alkoholmentesek 318, az alkoholosok pedig 275 forintra.
Általában sört legtöbbször az 50 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletekben és a 401-1000 négyzetméteres boltokban vásároltunk a 2003. február - 2004. január közötti kumulált évben. E két bolttípus forgalmazta több mint 60 százalékukat. A dobozos sörök beszerzésében azonban a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletek álltak az élen 62 százalékos piacrésszel. A sörök területén is találkozhatunk kereskedelmi márkákkal, igaz eddig nem okoztak áttörést a piacon, mennyiségi részesedésük 2004. februárjában 7 százalék körül alakult - derül ki az ACNielsen felméréséből.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
22 millió liter sört isznak naponta a németek
Sörös üveg helyett műanyag palack
Egyre több dobozos sört isznak a magyarok
Egyre népszerűbb a dobozos sör a magyar piacon - derül ki egy most közzétett felmérésből. Az ilyen csomagolásban a boltokba kerülő termékek a kiskereskedelemben realizált mennyiségi forgalom 35 százalékát, értékben pedig a 37 százalékát tették ki.