2p

Az üzleti döntéshozók sokkal nagyobb szerepet játszanak a fogyasztásban, mint ahogyan azt mindössze 179 000 főnyi létszámuk indokolná. Munkahelyükön ugyanis ők hoznak üzleti döntéseket legalább évi 50 millió forintos értékben.

Ugyanakkor ennek a 18 éves és idősebb népesség 2,2 százalékát képviselő rétegnek szól az üzleti jellegű hirdetések zöme, derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet kutatásából. Az üzleti döntéshozók 70 százaléka férfi, közel háromnegyedük negyven évesnél idősebb, háromnegyedük pedig diplomás. Lakóhely szerint felülreprezentált körükben mind Budapest, mind a többi nagyváros.
Az üzleti döntéshozók 38 százaléka egyedül használ céges autót. A döntéshozók 15 százaléka szándékozik a jövőben új cégautót venni. Ha a tervezett beszerzések megvalósulnak, akkor mintegy 90 ezer új autó talál gazdára, csak ebben a körben. Különösen a felső közép vagy felső kategóriába tartozó kocsiknál várható a forgalom élénkülése. Minden harmadik döntéshozó legalább évente egyszer megy külföldre üzleti céllal. Sőt, több mint egytized részük (13 százalék) havi rendszerességgel jár más országokba.

Mosogatógéppel hatszor, videokamerával ötször, DVD lejátszóval, illetve nyaralóval a döntéshozók mintegy négyszer akkora arányban rendelkeznek a legmagasabb pozícióban levők, mint a teljes lakosság.

Internet-hozzáférése a vizsgált csoport 82 százalékának van, ami az országos átlag több mint háromszorosa. Az üzleti döntéshozók fele rendelkezik otthon is internet-kapcsolattal. A felmérésből kiderült, hogy a döntéshozók közel ötöde birtokol részvényt, továbbá több mint harmaduk rendelkezik kötvénnyel, betéttel. Ugyanekkora az ingatlanba fektetők aránya. A vezető beosztásúak pénzügyi stratégiájának érdekessége, hogy háromnegyed részük kötött életbiztosítást. Az üzleti döntéshozók médiafogyasztásukban is különböznek a lakosság többségétől. Az átlagos magyar felnőttekhez képest több lapot olvasnak az üzleti döntéshozók. 42 százalékuk elsődleges információforrásnak az újságokat, a nyomtatott sajtót tekinti, derül ki a GfK kutatásából.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!