A Master of Business Administration képzettség megszerzését Magyarországon több nő fontolgatja, mint férfi, írja a Jobpilot a World MBA Tour felmérése nyomán.
A külföldi MBA-tanulmányok iránt érdeklődő magyar fiatalok 52 százaléka nő, ami nemzetközi összehasonlításban a legmagasabb arány. Igaz ugyan, hogy az érdeklődés nem jelent jelentkezést vagy részvételt, a magas arány mégis jelzésértékű, és azt mutatja, hogy a jövőben növelkedhet a hazai cégeknél a női vezetők száma. A magyar nőkhöz hasonlóan élénken érdeklődnek a gyengébb nem tagjai az MBA iránt az Egyesült Államokban (50 százalék), Kínában (40 százalék), Törökországban (43 százalék) Oroszországban (35 százalék). Sok nyugat-európai országban igen passzívak a nők: Franciaországból 15 százalék, Olaszországból 23, az Egyesült Királyságból 25, Németországból pedig 31 százalék. Az alacsony arányszámokban közrejátszik a női szerepmodellek hiánya, a munkáltató hiányzó bátorítása, illetve az a félelem, hogy a család és a karrier a nők számára összeegyeztethetetlen.
[ajanlo=47][igazitas=left/]A World MBA kutatása szerint a nők motivációjában a karrierlehetőségek javítása szerepel első helyen, a fizetés növelése, a munkahelyváltás, és a saját vállalkozás beindítása csak ezután következik. A férfiakkal ellentétben a nők fiatalabban jelentkeznek MBA-re, kevesebb munkatapasztalattal a hátuk mögött. A nők inkább ösztöndíjból vagy családi segítséggel szeretnék a tanulmányok finanszírozását megoldani, a vállalati támogatás és a megtakarítás igénybe vétele nem jellemző, derül ki a Jobpilot cikkéből.
Egyre több nő érdeklődik a külföldi MBA-képzések iránt
A Master of Business Administration képzettség megszerzését Magyarországon több nő fontolgatja, mint férfi, írja a Jobpilot a World MBA Tour felmérése nyomán.