A német lakosság több, mint fele (56 százalék) információforrásként használja a világhálót, mielőtt kiválasztaná legújabb szerzeményét, s csupán 47 százalékuk részesíti még mindig előnyben a hagyományos médiumokat, így például a nyomtatott napilapokat, derül ki az AutoScout24 nevű online-portál és a TNS Emnid felméréséből.
Az internet szerepének erősödését jelzi, hogy a megkérdezettek 51 százaléka az interneten is feladná autóhirdetését. Igaz, még mindig többségben vannak azok (58 százalék), akik elsősorban napilapban hirdetnék meg járművüket.
A felmérés végeredménye is alátámasztja azt a megfigyelést, miszerint a népesség egyre nagyobb hányada orientálódik az internet felé, amennyiben autót kíván venni vagy eladni, állítják az AutomobilWoche nevű szaklap által megkérdezett szakértők.
Érdekesség, hogy a férfiak mellett a gyengébbik nem is egyre többször használja információforrásként a világhálót vásárlás vagy eladás előtt. Igaz, ilyen tekintetben a férfiak még a nők előtt járnak: előbbiek körében 63, utóbbiaknál 49 százalék ez az arány.
(Menedzsment Fórum)
Egyre többen használják az internetet autóvásárláskor
Az internet térhódítását és jelentőségének növekedését jelzi az a tény, hogy az új gépkocsi vásárlása előtt egyre többen tájékozódnak az interneten. Egy Németországban végzett felmérés szerint a férfiak körében a világháló mint információforrás már meg is előzte a napilapokat.