Míg eredetileg a mobilkészülékek elsősorban a kommunikáció igényét elégítették ki, addig manapság egyre többen inkább az általa kínált játékfunkciókat használják. Szakértők szerint ilyen téren hatalmas lehetőségek várnak a gyártókra.
"A jövőben az egyes mobilok sikere nagy mértékben attól fog függeni, hogy milyen tartalmakat és szolgáltatásokat tudnak kínálni az ügyfeleknek" - mondta el a Creative Live számítógépes szakújságnak Colin Grant, a világ egyik legnagyobb, mobilra szánt játékprogramokat gyártó cégének a vezetője.
Szerinte a jövő egyértelműen a játékoké. A pornográf és erotikus tartalmaknak a mobil esetében nincs tömegpiaca, a szerencsejáték állandóan jogi kérdéseket vet fel, s így egyedül a játék marad az, ami miatt sok ügyfél választhat egy adott készüléket.
A lehetőségek nagyságát jelzi, hogy a brit 16-24 év közötti fiatalok 14 százaléka havonta minimum 50 angol fontot költ a mobiljára, s hasonló trend rajzolódik ki Európa-szerte. Egyedül a Jamba német internetes portálról havonta 450 ezer játékot töltenek le térítés ellenében a mobilosok. A legtöbben a sportjátékokat keresik, népszerűségben utánuk következnek a verekedős, harcolós játékok.
(Menedzsment Fórum)
Egyre többen játékra használják a mobilt csevegés helyett
Míg eredetileg a mobilkészülékek elsősorban a kommunikálás igényét elégítették ki, addig mára egyre többen inkább az általa kínált játékfunkciókat használják. Szakértők szerint ilyen téren hatalmas lehetőségek várnak a gyártókra.