A Yesawich, Pepperdine, Brown & Russell és a Yankelovich Partners cégek felmérésének alanyai üzleti utazásaikat az esetek 69 százalékában, nyaralásukat 63 százalékban készítik elő a világhálón talált információk segítségével.
Mind az üzleti célból, mind a kikapcsolódás céljából utazók egyre nagyobb az arányban az internetet használják előzetes tájékozódásra. Míg 2002-ben az üzletemberek 55 százaléka, és a turisták 53 százaléka tervezte meg útját online források alapján, addig 2004-ben ez az arány 69, illetve 63 százalék. A hivatalos utat tervezők körében tehát nagyobb mértékben terjed az internet használata. A kutatók szerint ennek elsősorban az az oka, hogy azok, akik rendszeresen üzleti utakra indulnak, munkahelyükön nagyobb arányban rendelkeznek internet-hozzáféréssel. Ők általában 87 százalékban férnek hozzá a nethez, míg a turistaútra indulók 72 százalékának van hozzáférése.
Dinamikusan növekszik azok aránya az USA-ban, akik online formában fizetnek be egy utazást. 1998-ban 6 millióan, 2000-ben 21 millióan, addig a tavalyi évben 35 millióan vették igénybe az internetet ilyen célból.
Egyre többen tervezik utazásaikat az interneten
Üzleti út és az éves nyaralás megtervezésére mind többen használják az internetet az Egyesült Államokban, derül ki az eMarketerben közölt tanulmányból.