Az amerikai brandek megbecsültsége ma már nem kizárólag minőség és marketing kérdése - fogalmazta meg kutatásuk eredményeit összegezve Tom Miller a NOP World kutatási vezetője. Az amerikai politika ugyanis jelentősen erodálta a vállalatok tevékenységét, derül ki a szervezet globális kutatásából.
Soha olyan mélyen nem volt még a brandek népszerűsége, mint napjainkban, amely a szakemberek szerint előbb utóbb az értékesítési adatokban is éreztetni fogja hatását. A felmérés szerint a bizalmi adatok visszaesése ebbe az irányba mutat.
A bizalmi mutatóban például:
a Mcdonald's 36 százalékról 33-ra esett
a Nike 56 százalékról 53-ra esett, míg
a Microsoft 45 százalékról 39-re esett.
A szakemberek szerint az amerikai érdekeltségek népszerűségét tovább csökkentheti, hogy sokak szerint a terroristák potenciális célpontja lehet. A visszaesés ugyanakkor nem minden országot és régiót érint egységesen, ám a német és a francia fogyasztók körében bekövetkezett negatív attitűdváltozás mindenképpen említésre méltó.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Márkafüggő fiatalok
A Nokia, a Sony és a Coca-Cola a fiatalok kedvenc márkái
A magyarok rajonganak az amerikai márkákért