2p

Az amerikai kultúra és az onnan származó termékek a világ számos országában komolyan veszítettek népszerűségükből az elmúlt időszakban.

Az amerikai brandek megbecsültsége ma már nem kizárólag minőség és marketing kérdése - fogalmazta meg kutatásuk eredményeit összegezve Tom Miller a NOP World kutatási vezetője. Az amerikai politika ugyanis jelentősen erodálta a vállalatok tevékenységét, derül ki a szervezet globális kutatásából.

Soha olyan mélyen nem volt még a brandek népszerűsége, mint napjainkban, amely a szakemberek szerint előbb utóbb az értékesítési adatokban is éreztetni fogja hatását. A felmérés szerint a bizalmi adatok visszaesése ebbe az irányba mutat.

A bizalmi mutatóban például:

a Coca-Cola 55 százalékról 52-re esett
a Mcdonald's 36 százalékról 33-ra esett
a Nike 56 százalékról 53-ra esett, míg
a Microsoft 45 százalékról 39-re esett.


A szakemberek szerint az amerikai érdekeltségek népszerűségét tovább csökkentheti, hogy sokak szerint a terroristák potenciális célpontja lehet. A visszaesés ugyanakkor nem minden országot és régiót érint egységesen, ám a német és a francia fogyasztók körében bekövetkezett negatív attitűdváltozás mindenképpen említésre méltó.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Márkafüggő fiatalok
A Nokia, a Sony és a Coca-Cola a fiatalok kedvenc márkái
A magyarok rajonganak az amerikai márkákért

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!