5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Marketing&Média idén negyedik alkalommal állította össze a "Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" listáját, melyet továbbra is Dirk Gerkens, az RTL Klub első embere vezet. A tavalyi politikai változások hatását mutatja, hogy az újonnan bekerülők között van Szalai Annamária, az NMHH elnöke, aki rögtön az ötödik helyet szerezte meg.

A politikai és gazdasági változások a média- és reklámpiacon is éreztetik hatásukat, amit jól jelez a legbefolyásosabbnak tartott szakemberek idei listája. Media Hungary konferencián ünnepélyes díjátadón Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta: "A hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listánkon, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgálati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása. A listára először került be a szabályozó oldal képviselője, Szalai Annamária." A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és ügynökségek vezetői. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. A legnagyobb hazai csatorna három vezetőjének jelenléte jelzi, hogy még mindig a televíziónak van a legnagyobb hatása az emberek szórakoztatásában.

Érdekes tendencia, hogy csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma. Jól szerepeltek viszont idén a főszerkesztők. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT és média vállalatoknál történt változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére.

Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni.

A 2011-es lista első tíz helyén két új szereplőt találunk: Szalai Annamáriát, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökét, valamint Mihók Attilát, a Ringier ügyvezető igazgatóját. A Marketing&Média toplistájának élbolyába a korábbi évekhez hasonlóan idén is a piacvezető RTL Klubhoz (és IKO-csoporthoz) köthető személyek kerültek be a legtöbben, szám szerint négyen. A kiadóvállalatokat három, a TV2-t, a szabályozói oldalt, valamint a médiaügynökségeket egy-egy személy képviseli a toplista első tíz helyezettje között.

A 2011-es Top 50 élbolyában az RTL Klub több vezetőjét is megtaláljuk: az első helyezett Dirk Gerkens mellett Kolosi Péter programigazgató a nyolcadik, Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a kilencedik helyen képviseli a csatornát. Résztulajdonosként a lista harmadik helyén szereplő Rákosi Tamás is ide köthető, igaz, ő az IKO-csoport vezetőjeként is komoly befolyással bír. A lista második helyezettje Simon Zsolt, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója, aki előtte a Mediaedge:CIA vezetőjeként szerepelt a lista ötödik helyén. A hölgyeket Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHK) elnöke (ötödik helyezés) és Vidus Gabriella képviseli az élbolyban. Három kiadó képviselője került az első tíz helyezett közé: Bayer József, az Axel Springer vezetője a negyedik, Szabó György, a Sanoma vezetője a hatodik, Mihók Attila, a Ringier első embere pedig a hetedik helyen végzett. Noha az ügynökségek vezérei összességében előretörtek az idei listán, az élbolyban csak Somlói Zsolt, a MindShare vezetője képviseli őket a tizedik helyen.

A szakemberek előéletének súlyát több szereplő jelenléte jelzi, hiszen például Steve Varcoe a TV2-nél tavaly még csak tanácsadóként segítette a csatorna munkáját és idén márciusban kapott formális – kereskedelmi igazgatói – posztot, ám előtte 9 éven át az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, majd az R-time ügyvezető igazgatója volt. De a politikai okok miatt (Fellegi Tamás miniszteri kinevezése miatt) tulajdonosváltáson átesett Infocenter vezér, Nyerges Zsolt (35. helyezett) is hasonló kategóriába sorolható, korábbi médiaérdekeltségei okán.

Két érdekesség is található a listán, ami – az mfor.hu véleménye szerint – nem feltétlenül tükrözi a valós hatalmi viszonyokat. Az Origo élén álló Vaszily Miklós ugyanis a 30. helyezett, míg helyettese, Novák Péter –, aki a hazai online reklámszervezet az IAB elnöke is – az előkelő 13. helyre került. Bár helyezésben jóval közelebb vannak, érdemes megjegyezni, hogy a Marketing&Média listáján Nobilis Kristóf (45.) a CEMP egyik tulajdonosa, megelőzi cégtársát, Spéder Zoltánt (47.).

Ami a "veszteseket" illeti, kikerült többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, de miközben több lap szakmai vezetője szerepel az összeállításban, Weyer Balázs nevét ezúttal nem találjuk rajta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!